Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

hvor mye koster tapet slik ca per meter.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

heheh. tapet med finerbakside, ja.. hehe.

unnskyld meg, men jeg forbinder ihvertfall finèr med finèrplater, altså plater lagd av presset trefiber.

Tapet med 40 mm kryssfinèr-bakside hørtes litt som et litt vanskelig produkt å bare rulle opp på veggen. :)

 

Men, ontopic: Jeg regner med at det er vinyltapet du skal ha, og tapet med fiberbakside koster 2-300 kroner pr rull, ihvertfall på BM hvor jeg jobber. Kommer litt an på mønster, samt om den må bestilles eller ikke.

Ruller med vinyltapet er som oftest 10 meter lange, og 52 cm brede, dvs. at du har 5,2 kvadratmeter med tapet. hvis tapeten har mønsterrapport, må du regne med litt kapp.

ved normal takhøyde, og mønsterrapport ikke tatt i betraktning, får du ideelt sett dekket 2 meter vegg.

:)

Lenke til kommentar

hvis tapeten din er "hårete", det vil at det faktisk er en ordentlig fibertapet, så vil det mest sannsynlig tilsi at det er lenge siden den ble satt opp, og dette er ikke bra.

Eldre limtyper var som oftest veldig, veldig bra, og var ment for å strykes på, og sitte der til evig tid.

med andre ord:

mest sannsynlig er det meget slitsomt å få av denne tapeten din igjen. Hvis du vil ha den vekk, ville jeg anbefalt deg å kjøpe/leie en steamer, og prøve dette. (Steamer: en maskin som spytter ut varm damp, gjør som oftest at tapeten slipper litt lettere.)

Evt. kan du mette tapeten med litt (les: et par 10-litere) billigmaling, og smøre den nye tapeten utapå.

Ellers finnes det også en slik: "sparkel på rull" som du bare kan lime oppå, men problemet blir igjen at den tapeten din suger veeeeeeldig mye lim, og da er det billigere å kjøpe noen 10-litere med maling, smøre på, og tapetsere oppå igjen.

Priseksempel: 10 liter jotaplast 03 koster 266,- på BM. (ihvertfall på "min" BM.)

 

Edit: leif, leif så får du en..biff..

Endret av ParaNode
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...