sveggi Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 (endret) Jeg har instalert et abit nf7 hovedkort i min datamaskin, å jeg har noen problemer. Det første problemet var "CPU is unworkable" så jeg resetta bios. Nå virket alt iorden å dataen starter opp helt normalt helt til jeg får spørsmål om hvordan jeg vil dataen skal starte opp, med "safe mode" safe mode with network" "last known good configuration" og "start windows normally" Uansett hva jeg velger så blir skjermen svart i ca 5-10 sekund, så kan jeg skimte litt av noen hvit skrift på blå skjerm, men dette forsvinner iløpet av 0,1 sekund Så rebooter pc'en seg og jeg kommer ikke videre Håper noen kan hjelpe meg med problemet, jeg har vært uten pc i to uker nå, og jeg er virkelig ivrig på å få den til og fungere igjen Endret 20. desember 2004 av sveggi
meeg Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Installert Windows på nytt, eller bruker du samme installasjon som før hovedkortbytte? Med mindre du byttet fra samme brikkesett (nForce2 til nForce2) må nok Windows inn på nytt, evnt. en re-installasjon.
sveggi Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Skrevet 20. desember 2004 (endret) Ok! Må jeg formatere eller bare instalere windows? Skulle likt å ha det som ligger på HD Edit: skifta forresten ifra et Asrock HK til et Abit NF7 Endret 20. desember 2004 av sveggi
bengh Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Prøv først å installer oppå den gamle installasjonen i Windows repair mode. Trolig går dette bra ellers må du formater. Du har vel partisjonert disken slik at du har OS og data på to partisjoner slik at du ikke mister alle data selv om du må formater og legge inn windows på ny.....................................................................
sveinsel Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 (endret) Start=>Kjør tast inn "msconfig" (uten hermetegn) Boot.ini skal ikke ha haker i rutene. Kontroller alle oppstartbaner. Ingen haker i rutene Avanserte alternativer. Oppstart Fjern alle hakene og forsøk restart. Deretter Generelt Prikk Normaloppstart og forsøk restart. Aller først må du ta omfattende virus og spyvaresjekk. Endret 21. desember 2004 av sveinsel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå