casualtie Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 Sitter og lager en poll. I den anledning har jeg tenkt å vise resultatene grafisk ved å strekke et bilde etter antall prosent stemmer alternativet har. Og det er akkurat med det jeg sliter. Den "formelen" for å regne ut lengden på bildet. Altså vi kan se for oss at maks lengde skal være 200px, og jeg har 5 alternativer. Hva ville formelen for utregningen av dette blitt? Er helt blank her jeg
oro2 Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 (Antall stemmer)/(totalt antall stemmer) * 200px
Stian_ Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 (endret) husk at svaret må være et desimaltall, og rund det nedover. ender kanskje opp med en på 201px eller noe sånt. du kan også bytte ut 200 med 198 for å sikre deg dette. Dette er bare en bug som er i følge mitt hode, logisk og kan skje. Endret 21. desember 2004 av Thurloc
RipZ- Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Man kan ikke ende opp med en bar på mer enn 200px for det er teknisk umulig. Men runder man oppover, kan man ende opp med flere barer som totalt utgjør mer enn 200px, det stemmer nok.
Stian_ Skrevet 22. desember 2004 Skrevet 22. desember 2004 Det tenkte jeg ikke over, glem posten min. sorry for den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå