salen Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 Kunne noen hjelpe meg med oppsettet av en Topcom Skyr@cer WBR7011b router mot telenor ADSL ?
ZyberZone Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 Kan vel ikke være så vanskelig? Et eller annet sted i routern så burde du kunne still in at du vil bruke PPPOE. Skriv inn brukernavnet ditt (hele e-mail adressen hos telenor) og passordet. Ellers finnes alltid 05000, men tviler på at du kan få hjelp til noe annet enn å restarte routern der
salen Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Skrevet 19. desember 2004 Kjørt WIZARD på //192.168.1.1. alt er riktig. Passord og brukernavn er på plass I status står at denn " kobler til " men så skjer ingenting......? Er det noe jeg gjør galt ?
ZyberZone Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 Vel, sikker på at linja di funker? Skifter du modem? Prøv å se hvis du kan stille om routern til modem, så lag en ny PPPOE oppkobling i windows. Da burde du om ikke annet få en feilmelding, ikke bare "kobler til.."
koker Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 Kunne noen hjelpe meg med oppsettet av en Topcom Skyr@cer WBR7011b router mot telenor ADSL ? Kansje prøve her : http://www.online.no/kundeservice/veiledni...adsl/index.html
WannabeZZ Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 (endret) Satte opp en sånn hos en kompis i går, men ip-adressa stemte ikke og passordet stemte ikke.. Men fant frem alikevel, og da var det bare tut&kjør!! Men det var på deres gammle adsl-modem.. Endret 19. desember 2004 av WannabeZZ
salen Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Skrevet 19. desember 2004 Modemet er en Lucent Celpipe og fungerer utmerket uten router. Jeg har satt op mange rotere både til telenor og andre leverandører men aldri har opplevd dette før. Fulgt alle beskrivelsene fra http://www.online.no/kundeservice/veiledni...adsl/index.html og mye mer men får det ikke til. Kan det eventuelt vare en konflikt melom router og modem? Finnes andre måter å gjøre det på bortset fra PPPoE oppset? Må tilkoblinge avinstaleres... eller endres nå står den på( ring opp hvis ikke en tilkobling finnes ) Har noen sett andre veiledninger.....?
B4stian Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Ok, husker ikke dette helt 100%, men jeg prøver med en guide jeg... 1. Gå inn i config på routeren: http://192.168.1.1/ 2. Passordet skriver du inn (standard brukernavn og passord er: admin) 3. Lukk det popup-vinduet som komer opp. 4. Gå inn på Routing og sett opp pppOe med brukernavnet [email protected] og passord og sett Idle Time til Max! 5. Trykk Save og logg ut! Håper dette kan hjelpe deg.
lohelle Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 (endret) vet ikke om jeg er på jordet.. men vanlig pppoe i windows (med telenor) har brukernavn / passord.. når du bruker router så tror jeg du må bruke [email protected] / passord... husket dette? Endret 20. desember 2004 av lohelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå