Gå til innhold

Problem med s-ata disk


Stianb4

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har littegrann problemer med en disk her, wd200gig s-ata. Har kobla den til hovedkortet (abit nf7s-v2) men finner ikke ut hva jeg skal gjøre etterpå! Har lest s-ata guiden, og jeg tror jeg må legge inn driveren under xp innstalasjon, men må jeg gjøre det hvis jeg ikke skal innstalera os på den?finnern den ikke i bios eller xp, har innstalert silicon image. Problem to er at jeg ikke har floppy (vertfall ikke som funker, har testa to stykker) må jeg ha det? har tatt på enable s-ata control elns i bios

 

på forhånd takk.

Endret av Stianb4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å installere OS på disken må du bruke diskett, den som fulgte med HKet. Det må du vel også når du bare skal bruke den som vanlig også. Kordan? Det vet eg ikke. Kan være du må gjøre det under OS-install, men det må no være en annen måte og. Må sikkert boote fra disketten eller noe sånn styr. :hmm:

Lenke til kommentar

Tror det er noe seriøst feil med os eller hovedkortet mitt, har testa to floppyer, ingen funka. +dvd brennern funker ikke i min pc, men går som ei kule i min bror sin. Tror noen at floppyen kan virke hvis jeg formaterer? dvs. funker floppyen kan jeg bruke s-ata hdden, noen som hvet om nooen andre metoder som kan få dette til å svive?? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...