XDamage Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 Jeg er tilkoblet telenor 2048 kbps bredbånd, så har jeg en kompis på besøk med maskinen sin. Han kobler seg opp mot mitt bredbånd gjennom trådløst nettverk, men problemet er da at vi ikke kan spille på samme servere i CS:S. Begge har selvfølgelig hver sin kopi av HL2, og det går fint å spille på hver sin server, men altså ikke på samme. Er det noen som har en løsning på dette problemet? Takk for svar på forhånd!
DevN Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 (endret) Jeg er litt usikker på hvordan det fungerer, om to IP-er ikke kan spille på samme server, eller noe sånt. Prøv å kjøre klientene på to forskjellige porter (f.eks. 27015 og 27016). EDIT: "Prøv å kjør" - Typisk meg. Endret 19. desember 2004 av DevN
Kikkass Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 (endret) Jeg har samme problemet. Hvordan konfigurerer du den til å kjøre med andre porter? Endret 19. desember 2004 av Kikkass
Fedje Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 du skriver at begge to har sin kopi av HL2, mener du da et dere har kjøpt dere har kjøpt spille?
DevN Skrevet 19. desember 2004 Skrevet 19. desember 2004 Jeg har samme problemet.Hvordan konfigurerer du den til å kjøre med andre porter? Så ikke at du hadde postet her. Har ikke gjort det slik før, men prøv dette: Start spillet, og skriv i konsollen: "port 270xx" på hver maskin som skal koble til serveren. Obs. xx skal byttes ut med et nummer, f.eks. mellom 10 og 20. Også må du huske at ingen maskiner skal bruke samme port. Eksempel: Maskin 1: port 27014 Maskin 2: port 27015 Maskin 3: port 27016 Maskin 4: port 27017
DevN Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Ok, det var litt rart, selv om jeg snakker ut i fra erfaring fra CS 1.6. Da får du gjøre det slik: 1. Gå til My Games i Steam. 2. Høyreklikk på CS: Source og velg Properties. 3. Trykk på Launch options. 4. Legg til "+ port 270xx" (uten anroptegn). Obs. xx skal selvfølgelig byttes ut med et nummer, f.eks. mellom 10-20. Lykke til!
Kikkass Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Det funket heller ikke. Står fortsatt at commandoen ikke finnes.
Jonas Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 DevN, servertjenester kjører vel på en bestemt port? Vet ikke hvordan det er med source, men vanlighvis kan man bare ikke "velge" hvilken port man vil koble til med.
Kikkass Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Fikk meg ny router i dag, og problemet forsvant.
Bluebeans Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Vi hadde det samme problemet her i huset for en tid siden, løste seg etter litt fikling med routeren.
DevN Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 DevN, servertjenester kjører vel på en bestemt port? Vet ikke hvordan det er med source, men vanlighvis kan man bare ikke "velge" hvilken port man vil koble til med. Slutt å forfølge meg da, Jonas. Jeg driver ikke lenger med den type programmering, så har ikke peiling på hvordan slikt settes opp. Vet bare at jeg ikke kan koble til min egen server på samme port - men det hjelper å ha to unike porter på server og klient.
Psy Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Problemet er nok at begge kopiene av HL2 bruker samme lokale UDP port for å koble til server. Routeren vil da route alle disse pakkene til samme maskinen. Det dere må gjøre er å endre lokal port slik at dere har to forskjellige. Etter et kjapt søkt på google fant jeg ut her at kommandoen som brukes er clientport <portnummer>.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå