Gå til innhold

Hjelp! Skal kjøpe utstyr via B&H


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som det står i trådoverskriften skal jeg en tur til USA i januar eller februar (har ikke avtalt med hun jeg skal bo hos enda). Jeg har da tenkt å handle noe utstyr hos B & H på nettet, få sendt det til Baltimore, hente utstyret der, ta en ukes ferie på vestkysten og ta med utstyret tilbake Norge uten at Ayatollah Bondevik får et rødt øre av meg.

 

Det jeg hadde tenkt meg er følgende:

 

Hus:

Canon EOS 20D

 

Objektiv:

Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM

Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

Canon EF 200mm f/2.8L II USM

 

Batterigrep:

Canon BG E2

 

Blitz:

Canon Speedlite 550EX

 

Fjernkontroll:

Canon RS-80N3

 

Minnekort:

Sandisk 2GB Ultra II CF

 

Minnekortleser:

Imagemate CF

 

Minnekortveske:

Canon CF-kort veske

 

Mack 3 års utvidet internasjonal garanti

 

Fotosekk:

Lowepro Pro Trekker AW II

 

Jeg er veldig usikker på valget av objektiver. Jeg har lest uante mengder med produktinformasjon, anbefalinger, tester osv. og er like lite klok. Jeg liker å ta naturbilder og i særdeleshet macrobilder. Jeg vil gjerne ha deres synspunkter på produktene jeg har skrevet opp. Ser dere noe som er direkte feil? Burde jeg velge noe annet, tenker i første rekke objektiver, kom gjerne med forslag til 3 objektiver jeg "er nødt til å ha". Jeg har et budsjett på 20.000.

PS! Mitt nåværende kamera er et Olympus Camedia C-5050 som jeg er veldig fornøyd med. Fotointeressen har vokst sterkt det siste året og jeg vil ha større frihet til å komponere bilder enn det et kompaktkamera kan tilby.

 

Med vennlig hilsen

 

DeeJayVZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell og bra med prime-objektiver ( fast-brennvidde ), men jeg tror nok du kunne ha utbytte av Canon's L(uxury) Zoomer, eksempelvis 24-70f/2.8 og 70-200f/2.8 (finnes med og uten IS), og hvis du har penger igjen da et EF-S 10-22.

 

Håper du har tenkt å kjøpe mere en et minnekort, mye rart som kan skje på en liten tur i skogen...

Lenke til kommentar

Ta en Canon Speedlite 580EX isteden, liten prisforskjell og mer funksjonalitet, denne blitsen er tilpasset ETTL-II systemet som er på 20D tar hensyn til avstanden til motivet og har en mengde "digitale" finesser, husker ikke helt i farten, men har bla noe med hvitbalanse å gjøre.

 

Skal du ha en tele-zoom anbefales Canon EF 70-200 f2,8L USM på det sterkeste, har den selv. Ellers ser de greie ut de objektivene du har satt opp.

Lenke til kommentar
Vell og bra med prime-objektiver ( fast-brennvidde ), men jeg tror nok du kunne ha utbytte av Canon's L(uxury) Zoomer, eksempelvis 24-70f/2.8 og 70-200f/2.8 (finnes med og uten IS), og hvis du har penger igjen da et EF-S 10-22.

 

Håper du har tenkt å kjøpe mere en et minnekort, mye rart som kan skje på en liten tur i skogen...

Hei igjen!

 

Takker for innspill. Har nesten bestemt meg for følgende utstyr etter litt nærmere undersøkelser:

 

 

Kamerabundle:

Canon EOS 20D m/EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM og Lexar 2Gb CF-kort

$2149,95

 

Ekstra objektiv:

Canon EF 70-200mm f/4.0L USM

$579,95

 

Blitz:

Canon 420EX Speedlite TTL

$179,95

 

Kamerasekk:

Lowepro Minitrekker AW

$110,95

 

Minnekortleser:

Lexar 11-in-1 Multi Format Card Reader

$29,95

 

Fjernkontroll:

Canon Timer Remote Controller TC-80N3

$132,95

 

UV/Polariseringsfiltre:

Tiffen 67mm Photo Twin Pack

$43,50

 

Solblender:

Canon EW-73B for EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM

$29,95

 

Mack 3-års utvidet Internasjonal garanti

$99,95

 

Samlet pris: $3357,10 og omregnet med en kurs på 6,2 utgjør det 20.814,02.

 

Det objektivet du nevner Micromus er jo bare grisebra da, men koster det dobbelte av det jeg har satt opp. Evt. kunne jeg kanskje bytta ut den 70-200 linsa jeg har valgt med EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM. Men jeg er enig, skulle gjerne hatt råd til det EF-S 10-22mm objektivet også.

Jeg er litt skeptisk til Sigma og Tamron med hensyn til byggekvaliteten. Mulig dette høres litt råflott ut, men jeg vil gjerne ha Canon hele veien, skyld på at jeg er en nybegynner enda og har null erfaring på digital SLR og sitter med et inntrykk av at Canon er noen hakk bedre på kvelitet enn Tamron og Sigma. Heller få men gode objektiver til å begynne med. Jeg tror dessuten at dersom jeg skulle sitte med 4 halvgode objektiver ville jeg hatt problemer med å lært å bruke objektivene full ut. Da tror jeg personlig det er bedre med to gode objektiver til å begynne med. Dersom dette høres ut som vås og pølseves mottar jeg gjerne råd og innspill.

Når det gjelder forsikring så sier jo det seg selv, men dersom det skulle skje noe med kameraet må det sendes til B&H dersom jeg ikke tegner en Utvidet Internsjonal Garanti. Eller stemmer ikke det?

Jeg har 2 CF-kort i bakhånd som jeg bruker på Olympus Camedia C-5050 kameraet mitt i dag, så jeg har ekstra sikkerhet der.

 

Hører gjerne fra dere folkens!

 

Med vennlig hilsen

 

DeeJayVZ

Endret av DeeJayVZ
Lenke til kommentar
Der har du en flott pakke til en fin pris! IKKE bytt ut 70-200 f4 L USM zoomen med annet en en f2,8 variant... den er regnet som meget bra, er lettere og mindre enn f2,8 varianten og sies å være skarp så det holder.

 

Hva mener du? Dersom jeg skal bytte ut 70-200 f4 objektivet, skal jeg ikke bytte ut med noe annet enn 70-200 f2.8? Den blir nok desverre for dyr uansett tror jeg selv om det frister...åååhh, det frister så inn i helv...

:cry:

 

MEN det jeg vurderer er å velge EF 24-70mm f/2.8 USM sammen med objektivet som følger med, altså EF-S 18-55mm. Eller er det bortkastet?

 

Jeg vet ikke lengre, det er fristende å velge dyrere løsninger og det er så mye en har lyst på. Samtidig tenker jeg at det er greit å bli kjent med kameraet og objektivet først før jeg kjøper inn flere objektiver.

Hva bør jeg gjøre: Skal jeg satse på kun ÉTT knallgodt objektiv og velge bort Telezoom, eller to ikke fullt så gode alternativer som i mitt andre oppsett? Jeg er usikker på hvor mye jeg for "bruk" for et objektiv på 70-200mm. Jeg liker best å ta naturbilder og da ser jeg for meg at et objektiv med større vidvinkel er å foretrekke? Hva ville dere gjort: Ett knallobjektiv eller to som dekker et større område som er hakket "dårligere"?

 

Og hvor viktig er det å oppgradere til 580EX-blitzen?

 

Jeg har bestemt meg for at hele turen IKKE skal koste mer enn 30.000,- og har tenkt å handle med meg en del DVD'er og annet snacks i tillegg. Hvis jeg har som utgangspunkt at fotoutstyret ikke skal koste mer enn 22.000,- (eller ca. $3.550,-) hva ville dere ha valgt av objektiv(objektiver) ?

 

Med vennlig hilsen

 

DeeJayVZ

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter mye om og men har jeg bestemt meg for følgende

 

Canon EOS 20D m. 2Gb Lexar CF-kort.

Canon 580EX Speedlite TTL

Canon EF 17-40 f/4 USM

Canon EF 70-200 f/4 USM

B+W 67 og 77mm UV Haze 010 Glass Filter

Canon Timer Remote Controller TC-80N3

Lowepro Minitrekker AW

Lexar 11-in-1 Kortleser

3-års utvidet internasjonal garanti

Smart Disk Flash Trax, 40Gb Stand-Alone Data Storage Unit

 

Samlet pris: 4.073,55 USD

Med dagens kurs som er 6.1 omtrent blir det tilsammen: 24.848,65

 

Han Derre

Endret av DeeJayVZ
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...