Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Format71 skrev (2002-06-04 21:14):

Satt nå bare her og lurte hva dere bruker Delphi til? Jobb, privat, komersielt, hobby osv osv..


-Vegar


 

Eg nyttar det både til skule (ja, eg programmerer for den vidaregåande skulen eg går på), "jobb" (arbeider med Sourcecode.no), og fritid... :smile:

 

mvh.,

Vegard :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, man kan lage spill. Jeg lurte på hva andre bruker det til, ikke hva man kan bruke det til.. Var kanskje noe uklar. Voldsom respons var det nå ikke i alle fall... :sad:

 

 

Selv jobber jeg i et firma som heter Finale systemer (www.finale.no). Alle applikasjonene der er laget i Delphi. Ellers sitter jeg mye av fritiden og pusler, men har ikke kommet opp med noe store saker...

 

-Vegar

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har laget en plugin til Winamp. Har også brukt det i hovedoppgaven på Ingeniørhøyskolen.

Også laget mange andre små-applikasjoner, men aldri brukt det noe på jobb. På jobb går det i MS sine verktøy.

Synes fortsatt at delphi er mye bedre en bl.a. MS VB, men det er desverre ikke det som blir brukt så mye ute i arbeidslivet i Norge.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-25 13:14, Mr.Hassan skrev:

Hei ShitHead_No!

Kva winamp plugin laga du i delpi?



 

Jeg har laget meg en spesialtilpasset plugin for mitt behov :wink:

Jeg har fått tak i en gammel maskin (som er ganske stille etter at jeg røsket ut ett par vifter).

I den har jeg satt i en 80 GB Seagate Barracuda IV (også veldig stille).

La inn Win98 Micro (Win98 hvor masse overflødig graps fjernes. sjekk http://www.litepc.com/98lite.html).

Jeg har i tillegg ett display fra Matrix-orbital VFD2041( http://www.matrixorbital.com/serial-vfd.htm ) og fjernkontroll fra Animax.

Så laget jeg en plugin som gjør at jeg kan styre winamp fra fjernkontrollen og i tillegg få vist ID3 tag på displayet.

Funksjoner som er lagt inn:

Play, ffwd, rew, next, prev

jump +/-10 tracks

Jump to next/prev directory

Shuffle on/off

Repeat on/off

Choose playlist

Scan with external program

Har laget Jump to file med "mobil tasting" av bokstaver, men lesningen av fjernkontrollen er ikke helt bra så det fungerer ikke på en treig maskin. Funket helt ok på min AMD 1,4 GHz.

 

Thats it.... skikkelig jukebox

Lenke til kommentar

Hei ShitHead_No!

Kva meiner du med : Jump to file med "mobil tasting" ?

 

Eg har tidligare sett på fjernstyring av winamp ved hjelp av fjernkontroll.

 

Har lurt på å kjøpt ein ir mottaker som eg kan bruke mot pcén men,det står ikkje att den støtter andre programmer enn winamp.Har sett andre ir mottakere og dei støtter andre programmer også.Men,den var dyrere enn som var beregna bare for winamp.

Og eg gir deg meir info priv. kunne du laga pluggin for andre program for meg?

Skal sjølv forhøre meg om pluggina fungerer med den billigaste ir kontrolleren.

Må også kople opp lcd-displayet mitt.Det første var defekt;(

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok ikke til å lage noe for noen andre (min plugin alene er litt for ustabil. Mye på grunn av at jeg ikke er noen master i programmering på lav-nivå)

 

Det er utrolig mange programmer der ute som håndterer fjernstyring. Mange folk lager seg mottageren selv, og benytter gamle fjernkontroller til å styre med..... Cluet er å lete litt selv. Jeg anbefaler Google og lete i nyhetsgrupper.

 

Hvis du trenger mer info så finner du mailadressen min ved å sjekke profilen min

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

Jeg har skrevet programmer som jeg har trengt, enten helt tilpasset min pc, eller programmer jeg trengt som jeg ikke har funnet.

Men aldri noen store prosjekter. Har hatt det mye gøy med Delphi, men for ikke alt så lenge siden, gikk jeg over til C++.

 

Betyr ikke nødvendigvis at jeg har slutta helt med Delphi :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...