Gå til innhold

Peltier ++++


Anbefalte innlegg

jeg lurer på om hvis jeg kjøper ett 156W peltier element hos microplex, om det da vil funke på min 340W psu?? tenker på å kjøpe den swiftec blokka uten pelt pga prisen! og en ting til.. skal jeg montere peltieret rett på cpu? eller må jeg ha sånn kobberblokk under? da blir det nesten like dyrt som den dyre blokka, men da må jeg ha ny psu og det er uaktuelt.. :smile:

 

takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke kjøre pcn din + peltieret på en 340w chiftech psu, vet ikke hvor mye den klarer, det er ivertfall ikke nok til alt, siden peltier alene trekker 13 A.

 

Tror nok du enten må ha en egen psu til resten av pcn eller kjøpe en større psu (enermax 431 +++)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-04 20:28, Arachnid skrev:

jeg lurer på om hvis jeg kjøper ett 156W peltier element hos microplex, om det da vil funke på min 340W psu?? tenker på å kjøpe den swiftec blokka uten pelt pga prisen! og en ting til.. skal jeg montere peltieret rett på cpu? eller må jeg ha sånn kobberblokk under? da blir det nesten like dyrt som den dyre blokka, men da må jeg ha ny psu og det er uaktuelt.. :smile:


takk for svar!


 

156W peltier elementet hos microplex trekker 9A når det har 12volt over seg, har en slik selv. Ville selv hatt en større psu eller egen psu skulle jeg ha koplet den til, 340W psu er nok for liten, dagens cpu`er og grafikkort krever jo endel strøm..

 

Du må ha kopperblokk under peltier elementet, den fordeler varmen fra cpu, slik at peltierelementet kan hente varmen ut. Anbefaler deg et 226W peltierelement med vannkjøling, som er isolert med skumgummi ala swiftec sin kjøler, da får du ikke kondensproblem ( sier de :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...