Gå til innhold

Shure E3c, en flopp?


Anbefalte innlegg

Hei alle, jeg lurte på om det finnes noen her som har litt greie på ørepropper. Jeg kjøpte meg Shure E3c fra hpx her om dagen til 1500 kr og håpte på at disse skulle utklasse mine 250 kr Sony som jeg tidligere har brukt på min Sony minidisc, men dengang ei. E3c'en høres forferdelig ut, selv etter en god del timers høring. Jeg har prøvd mange av de medfølgende utbyttbare proppene man kan sette på og det ene er dårligere enn det andre. Bass finnes ikke, uansett hvor mye jeg prøver å isolere ørene, og generelt synes jeg lydkvaliteten er dårligere enn et run of the mill Sony earplugs man får på Expert.

 

Så.. mitt spørsmål er... gjør jeg noe galt? For jeg håper virkelig at det er jeg som gjør noe galt av noe slag, ellers fyker disse tilbake til hpx fortere enn svint. Har noen andre opplevd det jeg opplever eller er jeg helt på tryne? :thumbdown:

 

PS: Beklager dobbeltposting. Ikke meningen!

Endret av Viivac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er hva Headroom skrev om Shure E3C:

 

"Shure E3C

Though not as good sounding as the less expensive Etymotic ER-6i, the E3C is close. These cans have good solid bass and midrange balance and response, but are slightly too rolled off in the highs. The overall impression is good but slightly hard sounding. The strong suit with these cans is that the way they are worn on the head and wide variety of ear tips gives you a lot of ability to adjust and customize them for your own use. In the end they can be a more comfortable headphone for some than the Etymotics.

 

The Shure E3C comes with the widest variety of ear tips of any in-ear-canal type headphone we’ve seen. The cable is 5 feet long and terminates in a 90-degree angle stereo mini-plug; a 1/8 inch the ¼ inch adaptor is not included. A handy dandy zippered clam shell pouch in which to carry these cans is included."

Lenke til kommentar

hm....interessant.

 

Jeg vurderer sterkt slike selv, til MP3-spilleren min. Praktisk størrelse og lyden skal være glimmers.

Bare synd det er litt vanskelig å få prøvd disse ute å måtte kjøpe dem.

 

Jeg har lest en del erfaringer på Headfi.com, og folk ser da ut til å like lyden godt.

Sammenliknet med Etymotic ER-6i, har Shure E3c mer bass.

 

Men...det viktigste med sånne "Canalphones", er å få dem til å sitte ordentlig inni ørekanalen. Hvis man er litt uheldig, blir hullet lyden kommer ut av blokkert, eller man får ikke rett isolasjon og da forsvinner visst mesteparten av bassen.

 

I denne testen kommer Shure E3c best ut, sammenliknet med 5 andre plugger.

 

Prøv litt mer fikling med tilpasningen, så kanskje du "treffer" riktig.

Si gjerne i fra åssen det går, det er absolutt interessant.

Lenke til kommentar

Jeg har fiklet litt mer med ørepropper, samt kikket på en del reviews og mange av disse anbefaler å bruke disse puteproppene som utvider seg i øret etter man har satt dem inn. Jeg synes ikke det utgjorde noen verdens forskjell når det gjaldt bass.

 

"Shure E3C

Though not as good sounding as the less expensive Etymotic ER-6i, the E3C is close. These cans have good solid bass and midrange balance and response, but are slightly too rolled off in the highs."

 

Om E3c har god bass, må Etymotic er-6i ha diskanter som bass. Jeg har ikke klart å få til noe bedre isolasjon men skal fortsette å prøve helt til jeg får svar på min mail til hpx om hvordan jeg kan returnere dem. Jeg har 2 ukers returrett uansett har jeg ikke?

 

Jeg er imidlertid svært skuffet over disse øreproppene. Lyden spraker ikke eller er på andre måter feil, den er bare kjemisk fri for bass og "skjærer" meg i ørene. Men som sagt, jeg vil fortsette å teste dem litt og prøve de siste proppene som følger med, men jeg vet rimelig sikkert at jeg får god isolasjon i ørene.

Lenke til kommentar

Du får ha litt mer tålmodighet, og prøve de siste proppene som er med.

 

Jeg mener å ha lest at det er viktig å få pluggene langt nok inn i ørene, lengre enn de fleste tror, og samtidig få fullstendig isolasjon.

 

Det finnes svært mange fornøyde brukere av Shure øreplugger, men enkelte personer passer rett og slett ikke slike. Det tok meg lang tid å få Koss The Plug til å sitte godt i øret, jeg måtte t.o.m. modifisere dem litt. Men The Plug låter bøtte uansett hva man gjør.

 

Hvilken kilde bruker du, forresten? Har du prøvd flere?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk mine Shure E3c igår, m.a.o. de er langt fra innspilt enda.

Likevel er jeg meget imponert over bassgjengivelsen, her er det ihvertfall nok bass!!!

Jeg har også Etymotic ER4s og p fra før av og de er selvfølgelig mer oppløst, får med seg fler detaljer enn E3c, men de har derfor også større krav til signalkilden. (Brukes med en Xin Supermacro forsterker) Kjøpt fra: http://www.earsonic.com/

E3c må derfor være et blinkskudd til bruk på mp3 og annen komprimert musikk uten bruk av ekstra forsterker, de er jo også veldig lettdrevne.

Kan ikke skjønne annet enn at det er noe feil med dine E3c eller at du, som en nevner tidligere her; faktisk ikke får de langt nok inn slik at de tetter skikkelig. Uten skikkelig tetting vil alle plugger av denne type låte dårlig!

Kan føles litt ubehagelig i begynnelsen men, ikke gi opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...