Gå til innhold

Fornuftig klokking av amd xp2200+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd å klokke litt, fikk den opp ca. 50mhz.

Fsb er 133. Etter å ha klokka den med 50mhz ble den veldig ustabil, restarta seg og greier. Etter å ha lest litt på forumet har jeg forstått at viss jeg stiller voltstyrken litt opp blir den mer stabil, eller er det feil?

 

P.S tror buss frkvensen er 266.7 mhz, stod det på cpuz.

Endret av X-tremeOverclocker
Lenke til kommentar
Har prøvd å klokke litt, fikk den opp ca. 50mhz.

Fsb er 133. Etter å ha klokka den med 50mhz ble den veldig ustabil, restarta seg og greier. Etter å ha lest litt på forumet har jeg forstått at viss jeg stiller voltstyrken litt opp blir den mer stabil, eller er det feil?

Det er godt mulig at cpuen blir mere stabil ved høyere spenning, prøv og still opp litt og litt..........

Det kan ikke vere minne som feiler, da pc2700 kjører 166 standar.

Hva er maks FSB for hk ?

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Vet ikke, sånn som det ser ut kan jeg klokke den så mye jeg vil. (ikke det at det er mulig) Kan i alle fall stille fsb-en opp steg for steg 133-134-135...o.s.v. Er ikke multiplieren på xp serien låst?

Hadde en Amd xp 2000+ og den kunne jeg stille multiplier på med Abit NF7 V2.0, gikk fint å kjøre på 2,2ghz(200*11), hadde vel 1,8-1,85V på boxed kjøler som jeg satt en 80mm vifte på.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Puuh. prøvde å sette ned mutiplieren til 10, for å sjekke om det gikk. Jeg gikk ut av biosen, og til min store forskrekkelse startet ikke pc-en. :cry:

 

Jeg resete cmos og jeg fikk sjokk, pc-en starta ikke. Jeg ble gærn og resete bios sikkert 4-5 ganger før mamma kom opp. Jeg begynte nesten å hyperventilere, jeg sa pc'n ikke funka. Så sa hun "Hvorfor er ikke lyset på padda på?". Jeg skrudde den på, å det funka. Gjett om jeg ble lettet.

Endret av X-tremeOverclocker
Lenke til kommentar
Puuh. prøvde å sette ned mutiplieren til 10, for å sjekke om det gikk. Jeg gikk ut av biosen, og til min store forskrekkelse strtet ikke pc-en. :cry:

 

Jeg resete cmos og jeg fikk sjokk, pc-en starta ikke. Jeg ble gærn og resete bios sikkert 4-5 ganger før mamma kom opp. Jeg begynte nesten å hyperventilere, jeg sa pc'n ikke funka. Så sa hun "Hvorfor er ikke lyset på padda på?". Jeg skrudde den på, å det funka. Gjett om jeg ble lettet.

He He :D har hatt noen slike "nær døden" opplevelser selv.........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...