Gå til innhold

Er det mulig å kjøpe XP CD keys fra windows?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En CD koster 150-200 kr (kalles Mediapack). Dette skaffer de fleste leverandører.

Det er lisensen som koster resten. OEM lisens kan du kjøpe sammen med annen maskinvare (hovedkort, cpu eller harddisk).

 

Dersom du har lisens men har mistet den, kan du ta kontakt med Microsoft og spørre hvordan du kan løse problemet. Sitter ikke lisensen din klistret til kabinettet da - eller kjøpte du PC uten OS (evt. bygde sjøl)?

Lenke til kommentar
En CD koster 150-200 kr (kalles Mediapack). Dette skaffer de fleste leverandører.

Det er lisensen som koster resten. OEM lisens kan du kjøpe sammen med annen maskinvare (hovedkort, cpu eller harddisk).

 

Dersom du har lisens men har mistet den, kan du ta kontakt med Microsoft og spørre hvordan du kan løse problemet. Sitter ikke lisensen din klistret til kabinettet da - eller kjøpte du PC uten OS (evt. bygde sjøl)?

Er selv i den situasjonen at jeg har lisens men ikke cd... min erfaring er at det ikke er så enkelt som du beskriver. Etter å ha mast på vekselsvis microsoft og HP en stund uten resultet (jeg prøvde også telebutikken og komplett bl.a.), samt prøvd flere nedlastede cd-images så gav jeg opp og kjører nå pirat....

 

Men det er jo litt dumt i og med at jeg har dette klistremerket som er verdt et par tusen.....

 

Kan du nevne en leverandør som kan skaffe en slik mediapack?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...