Gå til innhold

Skjule form fra taskbar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet gjelder programmering i vb.net

jeg vil at den spesiell form som er åpen ikke skal vises i taskbar nederst på skjermen...

Slik det er nå, åpnes det en ny "fane" for hver form som er åpnet.

Kan noen hjelpe meg med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk. koden din virket bra den.

tanken min er å ha et enkelt vindu som viser en animert gif i et lite vindu. GIF`en ser ut som en progressbar...

Dette vinduet skal komme til syne når hovedvinduene laster. Hovedvinduene er mye større en "progessbar"-vinduet...

Er det mulig å få "progressbar"-vinduet til å kjøre konstant bak alle andre vindu?

Da ser det ut som det er liv i programmet...

Skrevet
Er det mulig å få "progressbar"-vinduet til å kjøre konstant bak alle andre vindu?

Du mener vel forran/øverst?:shrug:

Tja ikke vet jeg, men du kan vel kanskje sette TopMost = True for at vinduet alltid skal være øverst. Hvis det hjelper deg noe...

Skrevet

jeg mener faktisk bakerst...

Hovedvinduene bruker data fra en database. derfor tar det litt tid å navigere mellom di store hovedvinduene...Og ta er tanken at progressbarvinduet skal vises...

Skrevet

for det første skjønner jeg ikke hvorfor du skal ha nye forms hele tiden, og ikke bare endre control'en i form'en i stedet. uansett så vil det være mest "normalt" å åpne denne "prograss-bar'en" hver gang den trengs, og da sette topMost=true.

Skrevet (endret)

Eller sette Owner lik hoved vinduet, for da settes den kun foran alle andre vinduer i programmet, mens TopMost er foran alle andre i Windows.

Endret av GeirGrusom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...