Stokkanden Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Oki, Har åpnet noen porter i routeren min.( netopia SHDSL) Når jeg kobler meg opp mot E-mule på den stasjonære pc`en min får jeg lav id. Men hvis jeg kobler opp "laptopen" min opp mot E-mule får jeg høy-id. Hva kan dette skyldes? Må jeg innstallere E-mule på ny på den stasjonære? Noen som vet?
sofTest Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Når du åpner/forwarder porter slik, så må du bruke forskjellige porter i eMule på de to maskinene, siden de to maskinene har to ulike IP-adresser. M.a.o. så må du forwarde unike porter til de to maskinene. Du velger fritt hvilke porter du vil bruke på de to maskinene i Preferences i eMule.
Stokkanden Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Skrevet 15. desember 2004 oki, må åpne ekstra porter i routeren oxo da? eller gjelder kun dette i preference i eMule?
ExTerminator Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Bare sjekk hva som er standard porten til Emule, og forwarde det portnummeret til den maskinen som kjører Emule.
sofTest Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 oki, må åpne ekstra porter i routeren oxo da?eller gjelder kun dette i preference i eMule? Du må åpne et separat sett med porter i routeren for hver maskin. Du åpner med andre ord port xxxx til maskin 1, og port yyyy til maskin 2 i routeren, og setter port xxxx i eMule på maskin 1 og port yyyy i eMule på maskin 2. xxxx og yyyy er selvfølgelig ikke lik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå