Gå til innhold

Hovedkort, bios og oppstart trøbbel.


Entrak

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har et problem med mitt hovedkort av typen "Abit Kr7a-133R HK MRK FL-488", der jeg ikke har brukt maskinen på vel 5 måneder.

 

Kom hjem nå, plugga i strømkontakten og startet maskinen som en normalt gjør, (synge den magiske start-opp-sangen og vifte med henda i spesielle mønster.)

 

Problemet ligger i at skjermen ikke fikk noe signal fra maskinen, noe jeg fant ut ikke var skjermkortet, da dette fungerte fint i en annen maskin ved testing. Satte i et PCI skjermkort, da jeg mistenkte at AGP instillingene på hovedkortet ikke var konfigurert skikkelig, men dette fungerte heller ikke.

 

Skjermen fikk fremdeles ikke noe signal.

 

Prøvde å resette biosen, som beskrevet i manualen for hovedkortet, noe som ikke ga den effekten det skulle ha gjort..

 

Når jeg flytta jumperen til "Reset", så starta maskina like godt, der den ikke skulle ha startet i det hele tatt. Flytta jumperen tilbake, men resultatet var akkurat det samme.

 

Noen som har en ide om hva som kan være gærnt?

Litt kjipt å måtte kjøpe nytt hovedkort når en er i militæret, blir ikke akkurat rik av det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskina starter nok den.. men hvis du fjerner bateriet i 20sek er du i alle fall sikker på at biosen er resatt.. mens stikka er tatt ut fra veggen seff.

 

Har vært borti lignende feil på Compaq - der PCI pg AGP ikke får strøm pga feil i PSU.. selv om alt surrer å går normalt ellers.

 

Åjoda - blir rik i Forsvaret.. aldri vært så rik som da jeg (i 7år) - Hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...