Gå til innhold

Minnekort til Optio S


Anbefalte innlegg

Jeg var litt rask på avtrekkeren nå, og bestilte et TwinMOS 512 MB MMC-kort (ikke på lager, så jeg har litt betenkningstid). Så kom jeg på kameraet også tar SD-kort. Dette er Secure Digital, ikke sant? Da vil vel i så fall TwinMOS 512MB Ultra-X Secure Digital være et bedre valg? Prisen er den samme, men overføringshastigheten er mye høyere på dette. Er det evt noen andre kort som vil være et bedre valg enn dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det evt noen andre kort som vil være et bedre valg enn dette?

Ja... dette eller dette!

 

Og før du begynner å klage på prisen... så husk at kvalitet koster litt mer. Sandisk og Lexar er de kvalitetsmessig beste kortene, Kingston er midt på treet og ganske ok, TwinMOS... vel søk litt på forumet så finner du noen sterke meninger.

 

Men dette er min mening. Bruker kun Sandisk kort selv, har brukt noen Kingston kort og har aldri brukt TwinMOS... så jeg kan ikke svare for TwinMOS utifra egne erfaringer.

 

En annen liten ting er at SD kort er å foretrekke fremfor MMC kort. Hva slags kamera har du forresten?

Lenke til kommentar

Greit, jeg skjønner tegninga, skal ligge unna TwinMOS.. :)

Er det bare hastigheten som er forskjell på de to du linket til? Det sto ikke oppgitt hastigheter på det billigste kortet. Ligger det noen begrensninger på hastigheten i kameraet? Jeg har et Pentax Optio S.

 

Takk for svar, btw.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...