Gå til innhold

Hvordan sende fax med mobiltelefon?

GoodGoing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Samsung E-700. Jeg vet det skal være mulig å sende fax med denne, men finner ikke instruksjoner noen plass. Er det noen som vet hvordan en kan sende fax fra pc via mobiltelefon? Jeg har datakabel.

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må du ha ett faxprogram og modemdriver for mobiltelefonen din. Deretter er det bare å sette opp en fakskonfigurasjon i faxprogrammet hvor du velger Samsungen som modem. Og vips så kan du sende fax ;)

Standard faxprogrammet i XP fungerer helt greit, bruker det selv. Har XP pro, men det finnes vel kanskje på Home også :hmm:

Skrevet

T610 hadde datamodem, men ikke faxmodem.

Sendte en mail til SE og hørte med dem hvordan jeg bruklte T610'en til å motta faxer. Dette gikk ikke an, svarte de.

Derfor synes jeg det er rart at dette skulle gå med T630.

Skrevet

Jeg har brukt T610 til å ta i mot og sende faxer fra min XP uten problemer, så at SonyEricsson support påstår at det ikke fungerer høres litt rart ut....

Skrevet
Først må du ha ett faxprogram og modemdriver for mobiltelefonen din. Deretter er det bare å sette opp en fakskonfigurasjon i faxprogrammet hvor du velger Samsungen som modem. Og vips så kan du sende fax ;)

Jeg har prøvd å sette det opp i XP, men fant ingen modem. Jeg har aktivert fax-funksjonen i mobilen. Hvor finner jeg en modemdriver til mobilen min?

Skrevet

Ok, sjekket ikke det så nøye men det er modemdriveren du skal se etter(samme modemdriver som for dataoppkobling). Samsung support kan helt sikkert hjelpe deg med en slik driver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...