Gå til innhold

Bok til Adobe Photoshop 7.0


Anbefalte innlegg

Hei alle der ute !

 

Jeg driver mye med digital fotografering (Canon G3 m/tilbehør) på hobby-basis og synes det er morsomt med bildebehandling i etterkant. Benytter stort sett Adobe Photoshop 7.0 og kan noe, men ønsker å bli litt flinkere med de utallige funksjonene og selve editering. Tror jeg har bruk for en slags "lærebok" i Adobe Photoshop 7.0 og har sett på noen titler på Amazon.no. Er det noen dere kan anbefale?

 

Har sett litt på disse, men vet ikke hvem som er bra. Åpen for forslag.

 

- Adobe Photoshop 7.0 Studio Techniques - ISBN: 0321115635

- Adobe Photoshop 7.0 Classroom In A Book - ISBN: 0321115627

- Adobe Photoshop 7.0 Tips And Techniques - ISBN: 0072224460

- Adobe Photoshop 7.0 Bible - ISBN: 076453694X

 

 

Lizziezia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest to utgaver av Photoshop Bible og synes de er kjempebra. Men jeg er av den systematiske typen som ikke lar meg skremme av 7-800 sider (???, husker ikke nøyaktig hvor mye, men disse bøkene er TYKKE). De starter på A og slutter på Å. Jeg liker den måten å lære på. Men skal du lære tingene litt kjapt eller hoppe fram og tilbake er ikke "Bible" boken for deg. Og den er relativt fattig på tutorials, baserer seg på nøyaktige beskrivelser av framgangsmåter snarere enn praktiske tutorials.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Så Photoshop Bible er å anbefale om man står fast med et problem i programmet? Det er noen ganger som jeg kommer verken frem eller tilbake, så hadde vært fint med en oppslagsbok så sant denne vil gi meg et greit svar.

 

Jeg blir ikke skremt av tykke bøker, og denne boken høres grei ut. Den forklarer hvordan jeg kan gå frem for eksempel montering av bilder, fargejustering og bruk av filtre?

 

 

 

Lizziezia

Lenke til kommentar
Hei alle der ute !

 

Jeg driver mye med digital fotografering (Canon G3 m/tilbehør) på hobby-basis og synes det er morsomt med bildebehandling i etterkant. Benytter stort sett Adobe Photoshop 7.0 og kan noe, men ønsker å bli litt flinkere med de utallige funksjonene og selve editering. Tror jeg har bruk for en slags "lærebok" i Adobe Photoshop 7.0 og har sett på noen titler på Amazon.no. Er det noen dere kan anbefale?

 

Har sett litt på disse, men vet ikke hvem som er bra. Åpen for forslag.

 

- Adobe Photoshop 7.0 Studio Techniques - ISBN: 0321115635

- Adobe Photoshop 7.0 Classroom In A Book - ISBN: 0321115627

- Adobe Photoshop 7.0 Tips And Techniques - ISBN: 0072224460

- Adobe Photoshop 7.0 Bible - ISBN: 076453694X

 

 

Lizziezia

Heisann!

 

Jeg har brukt Photoshop 6.0 Classroom In a Book fra Adobe. God bok som jeg anbefaler videre. Boka er bygget opp med toturials. Starter med det helt enkle, og tar for seg de meste grunnleggende i PS. Penneverktøy, dypetsing, masking, Alphakanaler, bilderedigering og andre morsomme ting.

(Brukte den på en skole for noen år siden, der jeg ble utdannet macoperatør.)

 

PS Bible ser jeg mer på som et oppslagsverk. Bra bok det og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...