Gå til innhold

AGP acceleration på (CL)1557(-GLS) med Radeon 9700


Thelle

Anbefalte innlegg

Jeg sleit med å få aktivert AGP acceleration på min CL1557. Og når jeg la inn ATI driverene som jeg lastet ned fra min leverandør av denne maskinen så fikk jeg bare en feil. Den fant ikke en .INF fil, og den ba meg om å legge inn standard VGA driver først.

 

Jeg lastet ned en "multipakke" med drivere fra www.omegadrivers.net I håp om at denne fikset problemet. Her kom jeg helskinnet gjennom installeringen. For da å se om AGP acceleratoren var inne så åpnet jeg Kjør/run og skrec dxdiag, ventet til testen var ferdig utført og gikk på display og så etter om den var der. Men den stod fortsatt at den ikke var tilgjengelig. Men kommer nemlig trikset ;)

 

Kopier driverene over til en mappe på harddisken, eller last dem ned fra netttet. Ha directX 9 installert. Star opp driver installasjonen. Gå på avansert, ta bort verktøy delen, og installer bare driverene. Da skal du komme deg gjennom hele installasjonen smertefritt. Og du kan spille spill og gjøre andre krevende oppgaver. For uten AGP acceleration får du ikke spillt særlig mange spill.

 

Lykke til og kos dere med redskapen dere har forran dere :thumbup:

 

Med vennlig hilsen

Frederik Thelle

Endret av Thelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...