nd4spd Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 (endret) Hva menes med horisontal og vertikal polarisasjon? (i antennesammenheng tror jeg) Og hva menes med LO frekvens? Endret 12. desember 2004 av nd4spd
St Thicket Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Jeg kan tippe at det er snakk om parabol... dæ brukes horisontal og vertikal polarisering på radiosignalet, slik at det er mulig å presse to signaler inn på samme frekvens. Som en tofelts enveiskjørt gate. To biler samtidig... LO-frekvens tror jeg har med streikehyppigheten til landsorganisajonen :!: neida, tror at det er snakk om lav-frekvensen til et parabol-hode. Hodene har en intern oscillator som brukes til mellomfrekvensen når den skal tune seg inn på rett frekvens. Siden satelittene har et stort spekter av frekvenser, må parabol-hodet ha to mellomfrekvenser for å kunne dekode signalene. HI og LO Jeg forventer ikke at du skal kunne noe av dette. Det er nemlig Nerde-føde God Jul!
Neon16 Skrevet 9. februar 2007 Skrevet 9. februar 2007 Hva menes med horisontal og vertikal polarisasjon?(i antennesammenheng tror jeg) Og hva menes med LO frekvens? 3289212[/snapback] Ein sendarantenne som er vertikalt montert ,vil stråle ut det elektriske feltet vertikalt,mens magnetfeltet fra antennenen sprer seg horisontalt.Antennesignalet kalles da vertikalt polarisert.For å ta i mot eit vertikalt polarisert signal,må antennen monterest vertikalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå