Gå til innhold

bygge spill pc. PCI Express, DDR2, o.s.v


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser du hva jeg har skrevet så langt så blir det Intel.

 

Gjentar for 2. gang. Les før du poster ;).

Jeg ser du gjentar at du vil ha et Intel 925X-system, isteden for et AMD 939-system. Av ren og skjær interesse vil jeg spørre deg hvorfor du vil det. Altså ikke bare "at" du vil det, men "hvorfor". Altså, hvis et AMD 939-system er biligere og yter bedre til spill: Hvorfor? (Understreker/ gjentar at jeg ikke mener å kverulere her, jeg lurer bare på hvorfor...)

Lenke til kommentar
Ser du hva jeg har skrevet så langt så blir det Intel.

 

Gjentar for 2. gang. Les før du poster ;).

Jeg ser du gjentar at du vil ha et Intel 925X-system, isteden for et AMD 939-system. Av ren og skjær interesse vil jeg spørre deg hvorfor du vil det. Altså ikke bare "at" du vil det, men "hvorfor". Altså, hvis et AMD 939-system er biligere og yter bedre til spill: Hvorfor? (Understreker/ gjentar at jeg ikke mener å kverulere her, jeg lurer bare på hvorfor...)

1. Har mest gode erfaringer fra Intel.

2. Pc`en skal ikke brukes bare til spill og da må jeg har flere pipelines. Noe intel har.

3. Skulle jeg hatt AMD så har ikke de hovedkortene blitt lansert enda de jeg vil ha, da må jeg vente enda lengere og det gidder jeg ikke. Kan ikke utsette hele tiden.

 

Hjalp nå? :)

Lenke til kommentar
Ser du hva jeg har skrevet så langt så blir det Intel.

 

Gjentar for 2. gang. Les før du poster ;).

Jeg ser du gjentar at du vil ha et Intel 925X-system, isteden for et AMD 939-system. Av ren og skjær interesse vil jeg spørre deg hvorfor du vil det. Altså ikke bare "at" du vil det, men "hvorfor". Altså, hvis et AMD 939-system er biligere og yter bedre til spill: Hvorfor? (Understreker/ gjentar at jeg ikke mener å kverulere her, jeg lurer bare på hvorfor...)

1. Har mest gode erfaringer fra Intel.

2. Pc`en skal ikke brukes bare til spill og da må jeg har flere pipelines. Noe intel har.

3. Skulle jeg hatt AMD så har ikke de hovedkortene blitt lansert enda de jeg vil ha, da må jeg vente enda lengere og det gidder jeg ikke. Kan ikke utsette hele tiden.

 

Hjalp nå? :)

Joda, absolutt. Bare lurte :)

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvorfor folk tar opp den tråden AMD vs Intel. Folk har jo forskjellige smak! :p

 

Men uansett tenker selv på et nytt HK og CPU! :thumbup:

 

Kunne godt tenke meg en Intel 3.2-3.4GHZ pluss et HK! :)

 

Jeg har Minne, HDD(Kunne tenke meg S-ATA) og godt nok grafikkort!

 

Den nåværende CPU`en er på 2.66GHZ. Vil jeg merke noen ytelse i spill og vil en 3.2GHZ være flaskehalsen til mitt X800XT PE?

 

Å oppgradere alt om 3-4 måneder kommer ikke på tale (skal ha bil da)! :love:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Nei tror heller det blir skjermkortet som blir flaskehalsen i spilling. Prosessorene har gått forbi skjermkortene i ytelse vil jeg si!

 

Oki du sier det andre sier no ehelt annet. Mange her på forumet som sier at en CPU på 2.6GHZ er flaskehalsen til et X800Pro/XT. derfor jeg spør. Hvis det er i så tilfellet så tenker jeg å oppgradere! :yes:

 

Kan forøvrig si at når jeg kjører 3D-Mark 05 så får jeg 4871 poeng men synes at skjermkortet har den æren fordi jeg rett og selt får "1" FPS i under CPU testen! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Nei tror heller det blir skjermkortet som blir flaskehalsen i spilling. Prosessorene har gått forbi skjermkortene i ytelse vil jeg si!

 

Oki du sier det andre sier no ehelt annet. Mange her på forumet som sier at en CPU på 2.6GHZ er flaskehalsen til et X800Pro/XT. derfor jeg spør. Hvis det er i så tilfellet så tenker jeg å oppgradere! :yes:

 

Kan forøvrig si at når jeg kjører 3D-Mark 05 så får jeg 4871 poeng men synes at skjermkortet har den æren fordi jeg rett og selt får "1" FPS i under CPU testen! :thumbdown:

Åh, trodde du mente med en P4 3,2Ghz jeg.. Ja med den CPUen kan den bli en flaskehals muligens...

Lenke til kommentar

å ville ha flere pipelines er jo kjekt å greit, personlig vil jeg ha en 400 stegs pipeline med branch prediction som aldri tar feil =)

 

uansett er kansje bare meg men hva skal du med ram til 5000 kroner? nå har ikke jeg undersøkt dette altformye men ville nå tro ddr er et bedre valg og oppdatere senere når prisen er litt mer jordnær.

 

syns også skjermkort til over 3000 kroner er noe bortkastet, spiller selv en god del, men jeg ville ikke betalt så mye for et skjermkort. Ellers sitter jeg med en prescott og er brukbart fornøyd iforhold til prisen selv om det ikke er som en gammel amd =) Største problemet jeg har oppleved er at strømbruken er godt opp og dette fører til at powersupplyet mitt er begynt å streike pga varme så en ny vifte må inn.

 

skal du først ut med så mye penger kjøp ihvertfall en skikkelig skjerm =)

Lenke til kommentar
å ville ha flere pipelines er jo kjekt å greit, personlig vil jeg ha en 400 stegs pipeline med branch prediction som aldri tar feil =)

 

uansett er kansje bare meg men hva skal du med ram til 5000 kroner? nå har ikke jeg undersøkt dette altformye men ville nå tro ddr er et bedre valg og oppdatere senere når prisen er litt mer jordnær.

 

syns også skjermkort til over 3000 kroner er noe bortkastet, spiller selv en god del, men jeg ville ikke betalt så mye for et skjermkort. Ellers sitter jeg med en prescott og er brukbart fornøyd iforhold til prisen selv om det ikke er som en gammel amd =) Største problemet jeg har oppleved er at strømbruken er godt opp og dette fører til at powersupplyet mitt er begynt å streike pga varme så en ny vifte må inn.

 

skal du først ut med så mye penger kjøp ihvertfall en skikkelig skjerm =)

Hvilket pci-express skjermkort og åssen skjerm ville du hatt isteden da??

 

Ram`en tar jeg meg råd til. Kjøper de nye teknologiene for å kunne bruke dem ;).

Ikke for å utsette enda mer med dårligere ram f.eks.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

OK... on-topic igjen.

 

Dette er med 2 gig God ram , raptor , x800xt Og gode overklokkingsegenskaper om du søker det.

 

 

 

Asus P5AD2-E Premium Hovedkort S775 I925XE,SATA,ATX,Dual-GbLAN,DDR2,PCI-Ex16

Varenr.: 304629

2175 2175

--------------------------------------------------------------------------------

Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache

Varenr.: 301045

2390 2390

--------------------------------------------------------------------------------

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Varenr.: 122429

1495.01 1495.01

--------------------------------------------------------------------------------

Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Varenr.: 123996

995 995

--------------------------------------------------------------------------------

Corsair XMS2 5400 DDR2, 1024MB PC5400 64Meg x 8, CAS 4-4-4-12, 667MHz, 240pin

Varenr.: 305551

2499 2stk 4998

--------------------------------------------------------------------------------

PowerColor Radeon X800XT 256MB PCI-E PCI Express, GDDR3, VIVO/DVI, Retail

Varenr.: 301357

4194.99 4194.99

--------------------------------------------------------------------------------

 

Totalt:

16248

 

+ kabinett/psu og eventuelle andre saker du ikke har fra før.

 

 

EDIT: Dette er hos komplett , du bør sjekke priser andre plasser også.

Endret av frentix
Lenke til kommentar
Disk på 10.000 rpm utgår når de er så små. Blir den harddisken jeg har fra før da.

 

70 gig er jo ingenting. SKal heller ikke overklokke pc. :)

Ok. Hvis du ikke skal overklokke bytt ut rammen med value ram , og egentlig så er jo 1 gig nok for det meste til dagens pcer.

 

Hadde nok hatt det hovedkortet uansett , da du er ute etter trådløst nettverk.

ev. 925x for å spare litt penger , men da kan du ikke bruke de kommende 1066 mhz bus cpu`ene skikkelig om du oppgraderer senere. Eventuelt sjekk hvor mye et trådløst 54mbps nettverkskort koster utenom , kanskje du kan spare litt på å kjøpe et + et billigere HK.

 

Mange som bruker raptor til os disk pga hastigheten , dette er i så fall kun for operativsystemet og installerte programmer/spill. Men jeg bruker dem heller ikke , da de nye 16mb cache diskene yter nesten tilsvarende men med mye større lagringsplass. Det kommer egentlig an på økonomien som alt annet.

 

Og siden du har bestemt deg for intel så skal jeg ikke kverulere på det.

 

Så bør du vel egentlig ha en mening om hva du skal kjøpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...