Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

win 98 adsl


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har lite eller ingen erfaring med telenor adsl (heldigvis) men nå er jer rådvill..

må logge meg på på en spesiell måte med passord ol.........

hva er dette for noe crap?

Som alternativ til Telenor sin plate/CD kan du bruke: raspppoe. Gir ofte mindre problemer og er såvidt jeg husker også anbefalt av Telenor. Og ja, du må bruke brukernavn og passord for å logge deg inn.

Lenke til kommentar
Vil påstå at du ikke trenger å installere noe. Vi har ADSL, og jeg hadde ingen problemer med å surfe med en Win 98-maskin. Sett maskinen til å motta IP automatisk, så skal det gå bra.

Men da har du router (som foretar innloggingen) eller ADSL fra en annen leverandør, som ikke krever innlogging ?

Lenke til kommentar

hvis du har router så gjør du som Diverse sier, hvis du har oppkobling, så må du bruke noe som heter ppoe, som ligger på telenor cden. Prøv først å legg inn det som er på cden, også skriver du inn brukernavnet og passordet, brukernavnet med [email protected]

 

Hvis du ikke får feilmelding om at du ikke får summetone, så tar du å setter på automatisk ip(dhcp). Åpner cmd i run\kjør skriver ipconfig /all

Finner gateway, og åpner ett internett explorer vindu, skriver inn http://ipen til gateway.

Mener å huske at du skal skrive inn brukernavn og passord der en plass. og husk å trykke på save.

 

Da er du muligens litt i gang

Lenke til kommentar
har lite eller ingen erfaring med telenor adsl (heldigvis) men nå er jer rådvill..

må logge meg på på en spesiell måte med passord ol.........

hva er dette for noe crap?

Det er noe sånt crap som står forklart på første eller andre siden av manualen. Eventuelt finner du det mens du installerer programvaren fra Telenor, som setter opp maskinen din for å koble til Online ADSL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...