Gå til innhold

Hvilket 6800 GT?


pimpim

Anbefalte innlegg

Etter å ha rotet rundt her på forumet og tilsvarende forum har jeg vel resonert meg frem til at et 6800GT kort vil passe for meg.. men; Hvilket?

 

Tenkte også å innstallere en VGA silencer av et eller annet slag.

 

Det er en jungel av skumle kort rundt forbi - noen anbefalinger? Er det noe særlig ytelsesforskjeller på forskjellige versjoner?

Endret av pimpim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha rotet rundt her på forumet og tilsvarende forum har jeg vel resonert meg frem til at et 6800GT kort vil passe for meg.. men; Hvilket?

 

Tenkte også å innstallere en VGA silencer av et eller annet slag.

Nei det er ikke snakk om ytelsesforskjeller av betydning under forutsetning av at vi ikke snakker om spesialversjoner med tregere minne.

 

Allt er stort sett basert på NVidia sitt referansedesign og den eneste forskjellen er kjøleløsningen og den hadde du jo uansett tenkt å bytte ut.

 

Edit: Finnes vel spesialversjoner som nærmest garanterer mulighet for overklokking men det har jeg valgt å se bort fra. Ser ut til at del fleste 6800Gt kort problemfritt lar seg klokke til Ultra hastighet 400/1100Mhz.

 

Ble innlegg nr. 100 dette. Lover at det ikke skal bli noe kvantumsjakt i fremtiden.

Endret av six
Lenke til kommentar

Gainward er det klart feteste av de som lager GeForce-baserte kort. Husk at Gainward er skjermkortspesialist (i motsetning til Asus etc.) og de har lang tradisjon i å lage kort fra Nvidia-brikker.

 

Når det gjelder kjøleren så bytter du den ut uansett hvilket kort du går for. Alle retail-kjølere til 6800-kort minner om jagerfly.

Endret av Motig
Lenke til kommentar
Når det gjelder kjøleren så bytter du den ut uansett hvilket kort du går for. Alle retail-kjølere til 6800-kort minner om jagerfly.

Jeg har nettop fått mitt MSI Geforce 6800 GT kort og kan ikke si at det bråker nevneverdig. I og med jeg har stasen i stua og kona ikke har sagt et pip så kan det umulig bråke så fælt..hehe (for det var et av kravene) :p

Men, det er et helt sinnsykt kort. Jeg kjøpte ratt og CMR 2005 og det hakker ikke i det hele tatt med alt på max (1280x1024 pga LCD skjerm) Utrolig bra grafikk!

Doom3 glir lett og HL2 :love:

 

 

 

 

[edit] leif was here.

Endret av kåre klut
Lenke til kommentar
Når det gjelder kjøleren så bytter du den ut uansett hvilket kort du går for. Alle retail-kjølere til 6800-kort minner om jagerfly.

Det er jeg uenig i. Synes ikke orginalkjøleren på mitt POV 6800GT fremsto som noe jagerfly og jeg har stille PC ellers. Uansett, til dels etter skrekkhistoriene om støynivå på dette forumet, så bestillte jeg NV Silencer 5 samtidig med kortet, som er en bra løsning. Får varmen ut av kabinettet, bedre kjøling og er mere stillegående. Billig er den også.

Endret av six
Lenke til kommentar
Jeg har nettop fått mitt MSI Geforce 6800 GT kort og kan ikke si at det bråker nevneverdig.

Støy er individuelt. Personlig er jeg ømfintlig for støy. Du er ikke det. En PC skal være lydløs.

Å hvor får du til å få en "lydløs" rask pc i dag med en varm cpu og varmt skjermkort? Det nærmeste man kan komme det er vannkjøling. Men disker etc bråker fortsatt litt.

Lenke til kommentar
Å hvor får du til å få en "lydløs" rask pc i dag med en varm cpu og varmt skjermkort? Det nærmeste man kan komme det er vannkjøling. Men disker etc bråker fortsatt litt.

Med DENNE og DENNE kan du kjøre Athlon 64 3500+ og Radeon X800XT med viftene på ca 1500 rpm. Det er i praksis lydløst, med mindre du bruker et av de "moderne" kabinettene med masse luftehull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...