Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Farlig å bruke feil nettverkskabel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer rett og slett bare på om det er noen far for å skade nettverksutstyret om man bruker feil kabel.

Tenker da på krysset, ikke krysset ethernet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med nyere utstyr så kan du bruke krysset og ikke krysset om hverandre pga. auto-sensing :)

burde vel ikke skade noe eldre utstyr heller.

Skrevet
med nyere utstyr så kan du bruke krysset og ikke krysset om hverandre pga. auto-sensing :)

Betyr det at man kan linke 2 pcen med ikke-krysset kabel da? :whistle:

Tenker du på at man kan bruke krysset kabel over alt hvor ikke-krysset brukes?

Skrevet

nai, det går vel ikke? hehe, slippe å kjøpe sånne forskjellige kabler hadde jo vært fint. eneste Twisted pair kabelen jeg har er 10 m lang, så det er noe slit å drasse med seg når man bare trenger 1m. hehe

Skrevet

Betyr det at man kan linke 2 pcen med ikke-krysset kabel da? :whistle:

Tenker du på at man kan bruke krysset kabel over alt hvor ikke-krysset brukes?

De fleste nyere svitsjer har auto sensing. Det vil si at det ikke har noe betydning om man kobler PC til svitsj via krysset,eller ikke krysset kabel ;)

Skrevet
nai, det går vel ikke? hehe, slippe å kjøpe sånne forskjellige kabler hadde jo vært fint. eneste Twisted pair kabelen jeg har er 10 m lang, så det er noe slit å drasse med seg når man bare trenger 1m. hehe

Hva med å bare kappe av 2m da?

Skrevet

Nettverkskortet som er innebyg på hovedkortet mitt (asus a7v8x gd) fungerer mellom 2 pcer med både krysset og ukrysset kabel... det er helt genialt!

Skrevet
CaZiO Skrevet 12/12/2004 : 17:27

Nettverkskortet som er innebyg på hovedkortet mitt (asus a7v8x gd) fungerer mellom 2 pcer med både krysset og ukrysset kabel... det er helt genialt!

Jeg har Asus P5GD1 med Marvel PCI-e Gigabit lan controller, og helt ny 3Com ruter, da er det håp om at jeg ikke trenger å tenke noe mer på dette med hva slags kabel jeg har da eller?

Ellers godt å få bekreftet at det ikke skjer noe mer enn det i værste fall ikke virker da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...