Gå til innhold

Digitalkamera til jorda-rundt reise


Anbefalte innlegg

Jeg skal snart reise ett år og er i ferd med å kjøpe mitt første digitalkamera. Har sett på Kyocera Finecam S4/S3i, Canon Ixus v, Minolta DimageX. Viktig for meg er størrelsen, det må være enkelt å overføre bildet via e-post på tilfeldige internettkafeer, bildekvalitet må være ok (fremkalling i 10x15cm størrelse). Hva med Gsmart Mini? Andre mini-kamera ? Pris opp til ca 7000.

 

Takknemlig for alle anbefalinger/erfaringer :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Ser du ikke har erfaring med digitale kamera fra tidligere. Jeg har metopp kommet meg gjennom mine første forsøk. Så mitt råd er prøv først før du reiser. Disse aparatene "eter" batteri, det var det ingen forhandler som fortalte meg. Har nå kjøpt ekstra oppladbare batteri og tilhørende lader. Det er absolutt nødvendig. Ta med deg et tradisjonelt kamera i tillegg for sikkerhets skyld.

Mvh. Lars.

Lenke til kommentar

alle kameraene du har listet opp gir nok til 10x15, untatt gsmart som jeg tror ikke er noe å tenke på til seriøse bilder.

 

ixus er jo en god modell, som tåler mye!, lad opp med mye minnekort, er billig for det i dag, for 7' burde du kunne få det en ixus med noen extra batteri og et 256kort, bruk den midterste kompresjonen og du kan ta over 200 bilder på kortet, skulle holde til du kom til en plass der du kan brenne/sende hjem

Lenke til kommentar

Takk for alle tips.

 

Jeg har kjøpt meg et Minolta DiMageX og er veldig fornøyd. Det fulgte med ekstra batteri og jeg har kjøpt to SD-minnebrikker 128 i tillegg. Har testet utskrifter på 10x15 og de ser veldig bra ut. Overføring via USB til PC går kjempefort og det beste av alt: Kamera passer fint i lomma!

 

Det blir nok en fin jorda rundt tur med mange fine bilder.

 

Vigdis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...