Gå til innhold

Hjemmekino system


Anbefalte innlegg

Har overhodet ikke peiling på slikt, så her må jeg nok spørre etter litt hjelp. Er det noen som kunne gitt noen tips til forskjellige enheter /m pris. Har ikke peiling på hva slikt ligger på, men har ikke behov for det aller billigeste, men ikke det dyreste heller. Noe for en arbeidende ungdom med litt lommerusk :smile: Hva er bra, dårlig ? Noe en bør passe på osv. Setter pris på alt som blir sakt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Harman/Kardon har noen bra recievere.

Høyttalere fra Dali er jo bra og relativt billige.

 

Må jo ha DD5.1, 6.1 /ES.

Får vel det på de nyere ifra 6000,- og oppover tipper jeg....

 

Gode høyytalerterminaler er et must. (På forsterkeren også)

 

Det var veldig generelt dette, men er på jobben akkurat nå så jeg har ikke SÅ god tid til å formulere/argumentere/kverulere......

Lenke til kommentar

dersom romet ikkje er altfor stort, dug det fint med ett Audigy lydkort og ett Creative annlegg til rundt 3000-4000....funker iallefall glimrande her (dersom du tenker på å spele filma frå pc'en da). Bruker ett 29" sony tv her med s-video kontakt...funker glimrande.

Lenke til kommentar

Det kommer ann på hvor mye du skal bruke.

 

Elkjøp har ferdige pakker med 5 plast-høyttalere og subwoofer til noen få tusenlapper.

 

Har også en kamerat som har kjøpt konge-anlegg hos hifiklubben til ufattelige summer, bare kablene hans koster flere tusen!! Men, så er det sinnsykt bra og.

Lenke til kommentar

Tenkte mer på anlegg utenom pc.

Et som kan brukes i et litt større rom.

Som en "normal" stue. Ikke av største typen.

Tenkte å spre det litt utover, kjøpe litt etter litt.

Vil ha litt synspunkter, priser, anbefalinger, osv.

Tenker i prisklasse 15-20k når alt er komplett.

Lenke til kommentar

 

Vil ha litt synspunkter, priser, anbefalinger, osv.

Tenker i prisklasse 15-20k når alt er komplett.

 

 

Hei Ørjan!

 

Vil anbefale deg å kjøpe et komplett annlegg fra enten Sony eller Kef. Da får du som regel 5 like høyttalere og en aktiv(innebygget forsterker) subwoofer til bassen.

Hifiklubben selger et høyttalersett fra Cerwin Vega som jeg vil tro spiller ganske godt til prisen som bare er 5000kroner.

Disse settene trenger en Surroundforsterker til å drive høyttalerne(ikke bassen). En god modell koster fra 4000-5000kroner og oppover. Gode merker her, er Yamaha, Harman Kardon og Nad. Spesielt Nad gir deg mye for penga i den prisklassen du ønsker å handle i.

Trenger du DVD-spiller, eller har du dette fra før?

Kjøp en spiller som ikke bråker når skiva blir spilt. Min Pioneer 636 bråker, og det er ikke behagelig på for eksempel rolige scener på film.

 

Hvis det er noe mer du lurer på, så svarer jeg gjerne. Eventuelt kan du sende meg en mail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...