jtsorensen Skrevet 11. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg har noen spørsmål som gjelder openGl forståelse...: 7. Hva er teksturmapping? 8. Hva er teksturkoordinater? 9. Hva er objektpresisjonsalgoritmer (object space-algoritmer)? 10. Hva er bildepresisjonsalgoritmer (imagespace-algoritmer)? 13. Hva er synskoordinatsystemet (VC) ? 14. Hva er verdens- koordinatsystemet (WC)? 17. Hva er synsport ("Viewport")? 19. Hva gjør reshape - funksjonen? 20. Hva er Cohen-Sutherland linjeklippingsalgoritme? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 11. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Hvor har du fått disse begrepene fra? Står det ikke forklart der? Edit: ..og hvor ble det av 1 - 6? Endret 11. desember 2004 av søppel Lenke til kommentar
saboi Skrevet 11. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2004 skulle tro disse begrepene har blitt forklart i timen. følger du ikke med på skolen og venter at andre skal gjøre oppgavene for deg? Lenke til kommentar
Steinbitglis Skrevet 11. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2004 time? skole? hvem sa noe om skole? Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. desember 2004 Hehe... Joda, de har blitt forklart i timen... men når foreleseren ikke kan forklare godt nok, og boken i faget er rett og slett eledig.. så tenkte jeg at her på HW måtte jo det være noen som kunne gi meg noen enkle svar. Spørsmålene har jeg laget selv... utifra andre oppgave vi har fått utgitt. Jeg trenger det for å få en enkel forsåelse av hva jeg skal gjøre. De spørsmålene som ikke er oppnevnt har jeg allerede funne et svar til. Lenke til kommentar
saboi Skrevet 11. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2004 7. hvordan du "mapper" et bilde på en overflate. 8. hvor på overflaten bildet skal være. tenk f.eks en plakat som du skal henge opp på en vegg, skal den være midt på, litt til venstre etc.. 9. aner ikke 10. aner ikke 13. hvis det er det jeg tror det er så er det det samme som "local view". dvs, et lokalt koordinatsystem. tenk deg f.eks at du har et koordinatsystem for hele verden, og så har du et for hvert objekt. hvis du f.eks står på 0, 10, 0 i forhold til verden sitt koordinatsystem og skal til 0, 13, 0 så må du flytte deg 0, 3, 0 i forhold til ditt lokale koordinatsystem. da står du igjen på 0, 0, 0 mens du er på 0, 13, 0 i forhold til verdenskoordinatsystemet. 14. se 13 17. viewport er hvor stort område av skjermen du skal tegne på 19. aner ikke. hvilken funksjon? 20. en algoritme for å klippe streker. altså finne ut om en strek er utenfor kamera så du kan klippe den så man slipper å bruke ekstra kraft på å tegne den når kamera ikke ser den. søk på google for hvordan man implementerer algoritmen sikkert dårlig forklart, men jeg er ikke så flink i sånt og jeg har dårlig tid nå. Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. desember 2004 Takker for respons. Men er det noen som kan svare på de ubesvarte spørsmålene? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 13. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2004 time? skole? hvem sa noe om skole? Ne-ei, han bare liker å nummerere spørsmålene sine litt sært... Det lukter skoleoppgaver lang vei Lenke til kommentar
søppel Skrevet 13. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2004 19. Hva gjør reshape - funksjonen? Tror ikke OpenGL har noen glReshape -funksjon. 9 og 10 er for generelle til at jeg greier å skjønne hva som menes (hvilke algoritmer?), men det kan jo hende at det er så enkelt som det høres ut som. Altså om du krysser det du vet om 13 og 14 (relative koordinat-systemer) med ordet "algoritme", så har du kanskje hva det går ut på. "Algoritmer her, og algoritmer der." I dunno. Åssen litteratur leser du/dere btw.? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 13. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2004 Enig der Myubi. Jeg har en veldig god luktesans, kansje jeg kan lukte meg frem til noe. . *snufs, lukt* Neimen, se her du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå