Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte ut bakhøyttalere i en 200sx (bil)

Asbjørn²

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter noen bra bakhøyttalere som passer i en Nissan 200sx. De må kunne drives direkte av spiller uten ekstra effektforsterker.

Originalhøyttalerene er laget av Clarion, og tåler effekt på 8w 4ohm. :blush:

Legger ved et bilde med målene på høyttaleren:

post-197-1102726354_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
lightning audio har mye bra de...det er nok mer enn bra nok...er ikke så altfor dyre heller...lykke til

Ok, de spiller nok endel bedre enn originalhøyttalerene iallefall :) Takk for svar!

Skrevet

4*6 e jo ikke den mest brukte størrelsen da.

Men infinity har nån i den størrelsen, å har mere trua på dem enn ligthning audio. (subjectivt)

Ja eg vet denne linken e fra usa, men finn nån som selger infinity her i norge å mas på dem til dem går med på hente nån sånne til deg:p

Skrevet (endret)

lurer på om det ikke er samme høyttalerne i sunnyen også gitt.. men funka bra nok de :)

Skal du ha god lyd må du ha noe større enn det der uansett tror jeg (les sub)

Endret av SpkStrp
Skrevet
lurer på om det ikke er samme høyttalerne i sunnyen også gitt.. men funka bra nok de :)

Skal du ha god lyd må du ha noe større enn det der uansett tror jeg (les sub)

Høyttalerene byttes hovedsaklig for å få klarere og mer detaljert lyd, ikke bare for å spille høyt.

Sub kjøpes kansje som en oppgradering senere.

Defus: Takk, jeg skal se litt på Infinity.

Skrevet

Skal du ha sub vill ejeg absolutt satsa på et ok frontsett og latt høla bak være som de er for å slippe lyden inn i kupeen, evt montert to egnede 8" som spiller i free air i det tross alt knøttlille bagasjerommet i SX'en, evt bygd/støpt kasseer under dem :)

Resultat: bedre og mer lyd ;)

Skrevet
Skal du ha sub vill ejeg absolutt satsa på et ok frontsett og latt høla bak være som de er for å slippe lyden inn i kupeen, evt montert to egnede 8" som spiller i free air i det tross alt knøttlille bagasjerommet i SX'en, evt bygd/støpt kasseer under dem :)

Resultat: bedre og mer lyd ;)

Å la høyttalerhullene bak være åpne har ingen innvirkningå på lyden fra suben, de sitter inne bak interiørdekselene. Men hvis jeg fjerner hattehylla går det nok greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...