Gå til innhold

Sukk... enda en "billig julegave digikam" tråd...


Anbefalte innlegg

Vel, min far har bestemt seg for å kjøpe ett digikam til min mor i julegave... (som faktisk kom som en følge av at han så digikam'en jeg hadde kjøpt til min bedre halvdel i julegave... ett Canon Powershot A400).

 

Han fikk ei blekke fra Japanphoto igår, og hadde sett seg ut 2 billige og enkle varianter;

-Polaroid PDC-2350 til den nette sum av 799,-. Helt ukjent for meg... 2.1MP, 3X optisk zoom, SD kort... fant en anmeldelse av kameraet hos Steve's Digicams - fikk ok resultat der, men jeg stoler vel ikke akkurat 100% på testene på det stedet... :roll: Jeg bare spør om noen har noe kjennskap til dette kameraet eller Polaroid generelt på digikams?

 

-Nikon Coolpix 2200 - selges fortsatt til 999. Sånn jeg ser det iallefall ett bedre valg enn Polaroid? Min mor tror jeg er ute etter ett veldig enkelt kamera, uten å måtte bla seg gjennom menyer til hun detter om...

 

Jeg sa han kunne kjøpe samme som jeg hadde kjøpt; Canon Powershot A400, men fatter er litt gjerrig :roll:

Men nå selger vel Elkjøp dette kameraet til 1195,- og jeg tror vel at det fortsatt er det beste kameraet av disse.

 

Nikon kameraet er jo også ett veldig bra kamera, selv om det bare er 2.1 MP (som kjent er ikke antall MP alt...).

 

Så min anbefaling til fatter er enten Nikon eller Canon. Det eneste jeg egentlig lurte på er vel om noen har kjennskap til Polaroid kameraet... i tilfelle fatter ikke hører på meg og kjøper det alikevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo.

Er egentlig ganske enig med deg. Jeg vet jo ikke hvor teknisk din mor er, men de fleste i foreldregenerasjon vil vel ha noe point & shoot, og da er jo i alle fall Canon'en grei. I tillegg tar den bra bilder. men det vet du vel.

 

Har ikke noen spesiell er faring med Nikon'en, men det er nok det kameraet jeg ville satset på, mest for at det er lite og greit, samt at jeg vet det er mange som er fornøyd med det. 2MP er også nok til det meste av vanlige familiebilder som allikevel sjelden skrives ut i noe mer enn 10 X 15 (13).

Så kan man heller bruke de to hundre opp til Canon'en til et minnekort fra Komplett...

 

Rolf

Lenke til kommentar

Vanskelig å finne noe særlig på den Polaroiden, men det var noe på denne linken. http://ecoustics.epinions.com/pr-Polaroid_...isplay_~reviews

Dersom dette kameraet dekker behovet hos sin påtenkte bruker, så er det vel ikke noen vits i å bruke mer penger enn nødvendig?

 

Sjekket litt på bildene hos Steves Digicams, og de virket jo greie. Så ikke de store forskjellene i forhold til Nikon 2100, som vel er omtrent samme kamera som 2200.

 

Forøvrig sto Polaroiden til 849,- på nettet hos Japan Photo?

 

Og bare for å ha sagt det, det beste kameraet er nok som du sier, Canon'en. Både fordi det er relativt nytt og fordi det har flere piksler. Det gjør det lettere å zoome inn på detaljer i bildene, skjønt den enorme forskjellen blir det ikke...

 

ROLF

Lenke til kommentar

Jeg var innom Japanphoto idag og tok en titt på Polaroidkameraet. Det virker... vel rett og slett billig. Derimot var LCD skjermen egentlig overraskende bra, menyene greie nok. Men ikke noe kamera jeg hadde kjøpt verken til meg selv eller andre. Derimot som kanskje en nødløsning, kamera nr.2/3, festkamera, osv. tror jeg nok at det kunne ha gjort nytten sin

 

Men case is closed uansett! Har overbevist min far om at han skal kjøpe Canon kameraet. Takk for alle innspill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...