Gå til innhold

Gsmart mini II vs. Logitech Pocket Digital...


Anbefalte innlegg

Dere. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg ett slikt Logitech Pocket Digital i tillegg til Gsmart mini II som snart ligger i postkassa. Vet dere noe om det kameraet? Har det for eksempel blitz? Kan en justere billedoppløsningen slik at en kan ta flere bilder enn de 52 som itavisen sier det kan romme? Alt dere evt. vet om dette kameraet er interessant:-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har bestillt Logitech Pocket Digital Camera på access.no til 1200 kr. Tenkte jeg skulle kjøpe Mustek GSmart Mini 2 som til sammenligning bare kostet 700 kr. Grunnen til at jeg valgte logitech er at det har aluminiumskropp=høyere kvalitet, er litt mindre, mer fancy, lager ikke like mange fartsstriper, er laget av en mer kjent produsent= enklere support, har klarere farger og en liten tanke skarpere bilder og har LANGT bedre software.

 

Dessuten sier vel prisen en del, eller hva?

 

Den eneste positive med Mustek er at den lager bedre bilder i høyere oppløsning. Men jeg skal ikke bruke kameraet til annet enn fotoalbum og julekort allikevel!

 

Du får jo ta et valg selv, hilsen Øystein.

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt poenget med å kjøpe et par kamera i "samme klasse".

 

Har man allerede et kredittkortformat kamera er det kanskje greit å ha et mer avansert som man kan bruke til å ta "inne bilder" og bilder som skal brukes til noe mer enn webbruk...

 

Men nå er jo ikke 700 kr all verden...

Lenke til kommentar

hehe de som mener at logitech pocket digital og mustek gsmart mini 2 er helt like på funksjonalitet tar nok feil. se bare på de rætne bildene tatt med logitech kameraet i forhold til mustek kameraet .. men jeg kan jo forstå deg hvis du absolutt skal ha det minste tynneste kameraet .. men hvis du ofrer bildekvaliteten og prisen bare for det så .. nei jeg er glad jeg har mustek gsmart mini 2 som gir meg flotte bilder for en lav pris osv .. personlig synes jeg det også er finere med et lite blått kamera som er pent designet som man ikke trenger å brette ut for å ta bilder . kameraet har også en makrofunksjon som alle vet. den er kraftig forbedret på den nye versionen av kameraet.

Lenke til kommentar

Angående Cyberspin sine meninger om logitech:

 

Hvordan kan du uttale deg om logitech når du bare tar utgangspunkt i dine erfaringer med mustek. I følge en del personligheter her på forumet er det bare flaks når man får tak i et mustekkamera som er iorden!

 

Det problemet finner du ikke hos logitech. Dessuten er mustek jævlig skjør slik at den detter fort i stykker, og bildekvaliteten; ja, testen sier vel det meste.

 

Man må jo ha flaks for å ta et godt bilde med det kameraet gutt....

 

:grin:

Lenke til kommentar

ostenXX, Logitechkameraet er elendig.

 

Jeg har begge foran meg her, og har tatt hundrevis av bilder med begge allerede. En kompis har kjøpt Logitech sitt, men skal returnere det etter å ha sett forskjellene (Det er forøvrig det kameraet jeg har til låns her nå). Det sier seg selv at VGA-oppløsning ikke er godt nok, og interpolering er bare å gjøre et lavoppløst bilde mer kornete i høyere oppløsning.

 

Fartsstripene du snakker om gjelder både Logitech og Mustek-kameraet. Det som skal til er en stødig hånd, da begge kameraene er svært små og vanskelige å holde i ro. Dette er en treningssak. Det skal også nevnes at Mustek har langt høyere fartstid på optikkmarkedet enn Logitech, som har konsentrert seg om dårlige webcams. Har selv hatt 2 stk.

 

VGA-kameraet fra logitech er sikkert robust, men det er ofte loddemetoden som er benyttet på kretskortene som er avgjørende om elektronikken tar skade ved fall eller ikke. Men skal du ta bilder i høyere kvalitet bør du gå for Mustek Gsmart II. Jeg ble skikkelig skuffet over det dobbelt så dyre alternativet fra Logitech.

 

[ Denne Melding var redigert av: zanti på 2002-07-10 19:13 ]

Lenke til kommentar

Ja,ja, jeg må nok bøye meg for deres meninger. Skal kjøpe Mustek slik at jeg har begge. Kommer sikkert til en konklusjon om hvilket kamera som er best eller ikke.

 

Hilsen Øystein

 

PS: Må rose Zanti for argumentasjonen. Det virker som det er bare han som har skjønt at man ikke bare skal argumentere ut i fra testresultatene.

Lenke til kommentar

Hei.

Har nå lest testene av både Logitechs og Musteks kamera. Ha også sett litt på bilder jeg har funnet, tatt av de to forskjellige kameraene og kan bare ikke skjønne de som mener at Logitechs kamera tar bra nok bilder. De er jo rett og slett dårlige. Web kameraet mitt fra Creative tar faktisk bedre bilder, og det er ikke tull en gang.

 

Syntes bildene på gSmart mini2 ser helt greie ut og har bestilt meg to sånne. En til meg og en til en kamerat. Håper vi får uten linsefeil nå da. Bestilte fra http://www.komplett.no (ukens tilbud)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...