Gå til innhold

Hjelp, skjermen blir helt svart.


tobiass1

Anbefalte innlegg

I dag skulle jeg bare skifte vifte på cpu kjøleren, alt gikk greit helt til jeg skulle starte pc`en igjen. Det kom en blinkende: - oppe i venstre hjørne på skjermen.

Senere ble det lille lyset på skjermen oransj og skjermen ble helt svart.

Kan det være at jeg brukte skrujern med magnet når jeg skiftet viften, jeg var jo ikke nær noe elektronikk med den....

 

Vær så snill og hjelp meg jeg har prøvd og tatt ut skjermkortet og sotte det inn igjen.. Jeg er sykt redd nå :cry:

 

Mvh. Jonas Tobiassen

 

Edit: Ja det kom en blinkende bindestrek ( - )

Endret av tobiass1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

clear cmos: åpne opp pcen din, finn det lille batteriminnet på hovedkortet ditt (flatt batteri, diameter ca. 1,5 cm, vipp det ut, og sett det inn igjen, start maskinen

 

du finner det som oftest nederst til venstre på hovedkortet ditt.... og få guds skyld: ikke bruk et magnetisk skurjern denne gangen....

 

og mens vi er igang med useriøse forslag: ta powersupplyen, sett den opp ned, også tisser du på den, hvis ikke det funker, brekk skjermkortet ditt i to, strø salt på hovedkortet ditt, og dunk alle harddiskene dine i en overdimensjonert glassterning, på sekser-siden selvfølgelig...

funker definitivt ikke, men hadde vært morsomt om du prøvde.,..

Lenke til kommentar
og mens vi er igang med useriøse forslag: ta powersupplyen, sett den opp ned, også tisser du på den, hvis ikke det funker, brekk skjermkortet ditt i to, strø salt på hovedkortet ditt, og dunk alle harddiskene dine i en overdimensjonert glassterning, på sekser-siden selvfølgelig...

funker definitivt ikke, men hadde vært morsomt om du prøvde.,..

Spar oss for slike tåpeligheter!!

Fortsetter du slik, så er det slett ikke sikkert at det blir særlig flere innlegg på deg. :mad:

 

Les retningslinjene for forumet!

Lenke til kommentar
Det funket ikke.. Jeg vippet batteriet ut og puttet det inn igjen men skjermen er svart mens pc`en surrer og går..

 

Noen flere som har forslag?? Vær spå snill!

Prøv å ta ut batteriet, og start maskinen uten batteriet.. Ellers, prøv et annet hovedkort.. Eller så kan du prøve en annen skjerm.. Just a thought..

 

|Dark|

Lenke til kommentar

Egentlig ikke så mye, i og for seg.

Hensikten er først og fremst at du setter alle instillinger i BIOS til standard verdier, noe som vil kunne avhjelpe problemer ifbm f.eks overklokking eller litt heftig tweakede innstillinger på andre parametre, som forhindrer maskinen din i å boote som normalt.

Synes ellers at det å ta ut batteriet kanskje er en litt klønete måte å resette BIOS på? Det er jo mye enklere å bruke jumperen på hovedkortet for BIOS reset; Den er gjerne merket med Clear CMOS eller noe lignende. Les manualen for hovedkortet ditt, der vil du garantert finne en forklaring på hvor jumperen sitter.

 

Om "ingenting" virker, ville jeg vurdert en fullstendig demontering av alle komponenter og kabler i maskinen, for så å sette alt omhyggelig på plass igjen.

 

Det enkleste er kanskje å prøve et annet skjermkort, som for så vidt allerede er foreslått, gjerne et gammelt PCI-kort. Det kan jo kanskje være litt enklere å få tak i.

Lenke til kommentar
Om "ingenting" virker, ville jeg vurdert en fullstendig demontering av alle komponenter og kabler i maskinen, for så å sette alt omhyggelig på plass igjen.

 

Det enkleste er kanskje å prøve et annet skjermkort, som for så vidt allerede er foreslått, gjerne et gammelt PCI-kort. Det kan jo kanskje være litt enklere å få tak i.

Jeg har testet med et annet skjermkort jeg hadde liggenes, men akuratt det samme skjedde.

 

Hvis jeg for tid i morgen kommer jeg til og prøve og demontere alt sammen og sette alt pent og ryddig på plass igjen.

 

Uansett tusen takk for alle svar hitil.. :thumbup:

 

Mvh. Jonas Tobiassen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...