Gilbert Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 (endret) Har hatt noen problemer med "lost connection during query", og ønsker å lage en automatisk feilmelding.. if ($sec_key == "a50t+agtj64ø3j0gaflækjioi9") { $dbc = mysql_connect("xxxxxx", "xxxx", "xxxx"); $dba = mysql_select_db(wno27393,$dbc); if (!$dbc || !$dba) { echo "feil"; } Den fungerer bra, men den viser også feilmeldingene fra mysql: Warning: mysql_connect(): Lost connection to MySQL server during query on line 3 Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource on line 4 feil Hvordan bli kvitt de, og kun vise min egendefinerte? Går det ann å definere mysql-feilmeldinger selv enten gjennom php.ini eller i phpscriptet (helst i scriptet ja)? Endret 9. desember 2004 av Ueland
Ueland Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 legg til error_reporting(0) i scriptet så forsvinner php "sytet"
shagg0r Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 (endret) bra at du klarte å legge med fullstendig adresse, brukernavn og passord til mysql databasen din da :!: :!: EDIT: Ikke at jeg har tenkt til å snuse på den, men er vel mange andre som kan finne på det:D Endret 9. desember 2004 av shagg0r
Gilbert Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 bra at du klarte å legge med fullstendig adresse, brukernavn og passord til mysql databasen din da :!: :!: EDIT: Ikke at jeg har tenkt til å snuse på den, men er vel mange andre som kan finne på det:D det er ikke noe problem, vi er da alle venner her inne, er vi ikke?
Gilbert Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 legg til error_reporting(0) i scriptet så forsvinner php "sytet" Men error_reporting = 0 strider mot det jeg har lært som en grunnregel i php: ikke benytt funksjoner eller lag script som gjør noe unødvendig. Er det ikke mulig å kun bli kvitt de to feilmeldingene ovenfor?
LoS Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Bare å sette snabela (@) foran funksjonene det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå