Gå til innhold

Deling av kataloger i WinXP pro


Lynx

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 maskiner på hybelen min (i ett bygg med ca 15 andre maskiner). Hovedmaskinen kjører WinXP pro, og den andre kjører Win2000 pro. Problemet mitt er at jeg gjerne skulle ha delt noen kataloger på WinXP maskina som bare Win2000 maskina skulle hatt tilgang til... I WinME ol. hadde jeg muligheter for å sette passord, og i Win2000 kunne jeg legge inn restriksjoner på brukere. Men jeg finner ikke noe tilsvarende valg i WinXP :?:

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på XP presentasjon seminar :sad:

 

Der sa de at XP home har veldig begrenset nettverksmuligheter. Men XP Pro skal ha full støtte. Jeg så til og med med mine egene øyne de instillingene du leter etter i den versjonen de brukte der, de var like de i W2k. Men hjemme har jeg også XP pro, og jeg finner ikke hvor jeg setter brukertilgang på deling heller.

 

Jeg har bare et alternativ som sier om jeg skal dele med andre brukere eller ikke.

 

Strips

Lenke til kommentar

XP Pro: I Windows Explorer åpne Tools-menyen og deretter Folder Options. (Finnes også i Control Panel.) Under View må man *huke vekk* Simple Folder Sharing. Du vil da få kjente og kjære fildeling som i 2k. Utrolig at denne er satt på som standard, og at det ikke er forklart noe sted om hvor/hva denne gjør...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...