Gå til innhold

LCD-display og installasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Hvis du vil ha lcd display uten å lodde kan du jo ta en titt på dette

Da går jeg for "pakken" du sier til her, samt et parallellkort får å faktisk få det til å fungere. Er jeg ikke i boks da?

Endret av Caliber
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har en slik port på hovedkortet ditt eller bruker den til printerendin så må du nok ha det parallellkortetja. Da skal du være i boks :)

Skrevet
Hvis du ikke har en slik port på hovedkortet ditt eller bruker den til printerendin så må du nok ha det parallellkortetja. Da skal du være i boks :)

Ds bestiller jeg, så kommer det nok en tilbakemelding her når displayet er montert og "at work" :D

Skrevet (endret)

Jeg liker veldig godt Crystal Control, men andre anbefaler jo jaLCD og LCD Smartie. Jeg har prøvd begge og fant ut at Crystal Control var det jeg fant lettest å bruke i tillegg til at det har stort sett like funksjoner som de andre. Du må nok bare prøve deg fram og se hvilket du liker best ;)

Endret av Skjalg85
Skrevet

Hei. Har nå fått både parallell-kort og lcd-skjerm, men skjønner ikke hvordan jeg får det til å fungere. Får bare opp en rekke firkanter på skjermen. Ikke fått til å installere driver, syns også softwaren var vanskelig... Setter virkelig pris på hjelp!

Skrevet

Takker Skjalg85, da prøver jeg det når jeg kommer meg hjem fra jobb, dvs. i de sene nattetimer. Får ikke moddet lcd'en inn i kabinettet enda, det krever jo litt kutting, og dremelen ligger innpakket som julegave til far.. :p

Skrevet
Er det driverene til parallellkortet som ikke vil installeres eller er det Port95?

Paralellkortet ser ut til å fungere, men loker litt med port95 og fremgangsmåten generellt. Får uansett bare firkanter på displayet, så noe gjør jeg galt...

Skrevet
Jeg hadde samme problemet, jeg trang bare å innstallere port95. Så satt instillingene på Crystal Control til parralell. Så fungerte det.

Brukte du et parallell-kort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...