deo123 Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Jeg har et MSI i875 basert hk - på 875 chipsettet bruker jeg begge IDE kanaler (4xP-ATA disker) det sitter også en Promise som støtter 2xP-ATA -- jeg kopler til disken, og den vises i Promise sin bios (etter POST) men ingenting kommer i windows -- noen tips folkens? Det står jack-shit om det i manualen, MSI har ikke svart meg i det hele tatt på to dager, så jeg er ganske lost :-( Jeg bruker INGEN S-ATA disker, og har ikke noe RAID oppsett i det hele tatt. I Promise sin bootmelding står det: xxx navn på disk BUS MASTER ENABLED Så booter systemet, dette skjer da ETTER den "vanlige" biosen har blitt loadet -- i den vanlige AMI-BIOSEN vises IKKE den 5. disken. Alle tips er særdeles velkomne :-) :-)
skille Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Finne du den under diskbehandlign? (Høyreklikk på Min Datamaskin > velg Behandle > Lagringsplass > Diskbehandling) Se der om den står der. Der kan du formatere og få disken til å vises i utforsker.. -Trond
deo123 Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 Nei, jeg finner den ikke under diskbehandlingen i XP :-( Om jeg setter den på den "vanlige" Kanal 1 eller 2 på i875 finner jeg den i XP, så disken er OK. Ingen av de andre diskene mine funker på Primise 20378 kontrolleren heller.
^2mMy^ Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 (endret) dårlige P-ata kabler? og sikker på at strømmen er satt i? Endret 9. desember 2004 av ^2mMy^
Sir_Arcus Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 (endret) Jeg regner selvfølgelig med at du har inst driveren til kontrolleren i windows?? Endret 9. desember 2004 av Sir_Arcus
bleidd Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Jeg regner selvfølgelig med at du har inst driveren til kontrolleren i windows?? Ja, det må du huske! Den fulgte med på CD eller diskett til hovedkortet ditt. (Teit å bare "være enig" og poste det slik kanskje, men det bygger iallfall troverdighet til den første som sa det)
Kimmer Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Hei, I BIOS må du 'enable' onboard RAID-kontroller og sette den til å kjøre i P-ATA mode - da sku det funke. Sjekk jumperen på 5. disken - om den står til 'single' eller 'master' (uten slave tilstede). Mvh Kimmer
deo123 Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 Takk for alle svar :-) Det funker fremdeles ikke, drivere er intstallert, bios er satt opp riktig, har prøvd flere disker / kabler Noe må rett og slett være defekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå