Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Er det noen som kan forklare meg hvordan man regner ut effektiv rente ved et lån i Excel? Ta utgangspunkt i denne oppgaven: Familien Ask ønsker å låne kr 1000000 til kjøp av ny bolig. Betingelsene for lån i den lokale banken er for tiden: - Nominell rente: 8,5% - Termingebyr: kr 25 - Etableringsgebyr: kr 1000 - Terminer per år: 12 Finn ut hvor mye familien Ask må betale første termin dersom de velger et serielån med tilbakebetalingstid på tjue år. Hva blir den effektive renten på dette lånet?
deaktivert443556 Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Må du levere en utregning, eller er det bare svaret du er ute etter? I tillfellet sistnevnte, gå hit... http://www.eiendomskreditt.no/kalkis.htm
FuglFøniks Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Bruk en ferdigmodell! Link til ferdigmodell: LAAN.xls Hvis du ikke skulle mekke noe lignende selv da... Men denne er ihvertfall konge!
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Takk for tipset, men hele vitsen var egentlig å finne ut hvordan jeg regner ut dette manuelt i Excel, og da er det egentlig ikke så mye hjelp i kalkulatorer og ferdigmodeller.
FuglFøniks Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 Takk for tipset, men hele vitsen var egentlig å finne ut hvordan jeg regner ut dette manuelt i Excel, og da er det egentlig ikke så mye hjelp i kalkulatorer og ferdigmodeller. Det jeg fryktet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå