Gå til innhold

Feilmelding på skjerm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har nylig innstalert "Vampire - The Masquerade Bloodlines" og når jeg da skal starte det, kommer det opp en "feilmelding" :

(Feilmeldingen kommer kun på dette spillet)

-----------------------------------------

ATTENTION

SIGNAL FREQUENSY

IS OUT OF RANGE

PLEASE CHANGE SIGNAL TIMING

-----------------------------------------

Sort skrift, med Rød bakgrund...

Mener dette er en feilmelding skjermen kommer med, for spillet går i bakgrunnen, hører lyd og alt mulig. Når jeg jeg tar screenshot, så får jeg bilde av menyen fra spillet!! Prøvd å endre oppdateringen (hz) på skjermen, men til ingen nytte, heler ikke noen innstillninger på spillet å forrandre på!

-Kristian

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville prøvd dette på hardware delen av forumet. Det er helt klart ett hardware problem da du får et menybilde når du "screencapper"!

Spillet setter vel skjermmodusen i en modus den ikke klarer å vise, finnes det en safemode? Evt edit'e startup filen... Har ikke spillet selv så jeg veit ikke hvordan det funker, dette er ment som generelle hint.

Skrevet
du må gå in på innstilinger og stille på skjerm oppløsningen,meld. kommer pga. du har feil oppløsning på skjermen

Hjelper ikke.. Spillet endrer tydligvis både oppløsningen og refresh-raten i det jeg starter det... uavhengig av hva jeg har fra før av i windows.

Skrevet

Fikk det til.. Måtte kjøre override i DXsetup'en, for å få til det så er det bare å gå på Start --> Run, skriv inn Dxdiag

DirectX Diagnostic Tool starter, gå på "more help" og klikk på "override", Sett override value til 60.

Vips!! spillet fungerer! :w00t:

-Kristian

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...