vetting Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Jeg har lastet ned azureus, men jeg har så dårlig nedlastningshastighet... Den er for det meste rundt 1,5 - 5 kb/s... Opplastningen er ikke så mye bedre... opp til 10 kb/s. I kolonnen helse, er smilefjesene gule, og det står at jeg kanskje har et NAT-problem... Har hørt at det kan være at porten ikke er åpnet i modemet mitt eller noe slikt... Hvordan åpner man slike porter??? Er ikke så lur når det kommer til pc, så jeg må nok ha det inn med teskje....
power Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Det hadde vært til stor hjelp om du hadde fortalt hvilken ISP du har (ISP er navnet på firmaet som leverer din oppkobling, bluecom f.eks). Og om du har ADSL-modem med egen router, eller om du har en router levert av din ISP. Jeg kan sikkert prøve å hjelpe deg, men jeg trenger disse opplysningene først
arkaine Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 Normalt er det bare å logge inn på konfigurasjonen til adsl routeren din (f.eks http://192.168.1.1/). Og finne fram til NAT (ofte SUA NAT e.l.) Der skal du kunne lett fatte hvordan du 'forwarder' en port til en maskin bak routern. F.eks alt som går inn til routern på port 48153, skal gå til 192.168.1.2. Du har ikke fått med evt. dokumentasjon om hvordan du logger inn, og endrer konfigurasjonen? Du burde fått med et brukernavn/passord i alle fall. En idè, om du kun har en maskin koblet til nettet hjemme, kan være å 'bridge' all data direkte til din PC. Anbefaler å ha en firewall kjørene da, om du gjør dette. Men prøv finn ut hvilket modem/router du har. Hvilken ISP, og kanskje ring til de. Men ikke si det er for torrentbits du vil ha det bare, finn på noe. Òg, for referanse. Med iptables, kan du gjøre følgende. Alt du trenger her, er å endre de to øverste variablene. Merk at du også flusher PREROUTING chainen, som om du har noe der tidligere, vil du nok ikke gjøre dette. #!/bin/sh TB_IPADDR="172.16.1.128" TB_PORT="48153" iptables -t nat -F PREROUTING iptables -t nat -A PREROUTING -p udp -i eth0 --dport $TB_PORT -j DNAT --to $TB_IPADDR:$TB_PORT iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -i eth0 --dport $TB_PORT -j DNAT --to $TB_IPADDR:$TB_PORT iptables -A FORWARD -p udp -i eth0 -d $TB_IPADDR --dport $TB_PORT -j ACCEPT iptables -A FORWARD -p tcp -i eth0 -d $TB_IPADDR --dport $TB_PORT -j ACCEPT
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå