Gå til innhold

FTP-server: La en bruker bestemme rettigheter?


DevN

Anbefalte innlegg

Har prøvd litt forskjellige programvarer for FTP-server, blant annet IIS, BulletProof og Serv-U. Men på ingen av disse har jeg fått til at en bruker kan bestemme rettighetene.

 

Har det noe å si at en bruker Internet Explorer?

Denne meldingen vises: "This server does not support changing file permissions".

 

Poenget med dette, er at en kan bestemme rettigheter for en fil, slik at enkelte filer får f.eks. skriverettigheter på webområdet til vedkommende.

 

Løsning?

Kjører Windows XP Pro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Har prøvd litt forskjellige programvarer for FTP-server, blant annet IIS, BulletProof og Serv-U. Men på ingen av disse har jeg fått til at en bruker kan bestemme rettighetene.

 

Har det noe å si at en bruker Internet Explorer?

Denne meldingen vises: "This server does not support changing file permissions".

 

Poenget med dette, er at en kan bestemme rettigheter for en fil, slik at enkelte filer får f.eks. skriverettigheter på webområdet til vedkommende.

 

Løsning?

Kjører Windows XP Pro.

Det går vel ikke ann å sette det slik at en bruker kan BESTEMME rettighetene på en server..

 

Men du som server admin, kan bestemme rettighetene til brukerene, og i BPftp kan du legge til brukere under "setup user accounts" og der kan du velge "read" "write" "delete" "append"..

Går ut i fra at du har funnet ut det... Kan du utdype litt mer spesifikt hvordan oppsettet ditt er/skal være??

 

sXe

Lenke til kommentar

Meningen var at en bruker kan opplaste filer til en FTP, bestemme hvilke rettigheter en mappe/fil skal ha. F.eks. om en besøkende via et PHP-script kan opprette en ny tekst-fil. Eller om en fil ikke skal kunne leses av besøkende.

 

En skal jo ikke kontakte meg, og be meg endre rettighetene for hver eneste fil og mappe.

 

Det er altså snakk om HTTP-besøkende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...