Gå til innhold

4 butikker - 4 svar


Anbefalte innlegg

Denne mailen sendte jeg til 4 nettbutikker, og her følger svarene i tur og orden:

 

> Kan noen av dere anbefale meg en mp3-spiller, (eller en annen anonym løsning)

> som gjør at jeg kan ta opp forelesningene?

> Er mp3 spillere bra nok til dette? Kan dere anbefale noe med god lyd? Her vil

> jo opptaksmuligheten være viktigst. Tips?

> Pris ca: 0 - 2.000,-

 

SVAR I

Da kan vi anbefale dem denne:

Creative MuVo N200 512MB LCD Display Voice-Rec Line-In RecFM Radio 5-band EQ Retail til kr.1159,- inkl.mva

 

Vi har dessverre ikke fått testet nærmere lyd i forhold til forelesning.

men du skal fint kunne spille av lyd men ikke for lang avstand i fra kilden til spilleren i forhold til kvaliteten.

 

SVAR II

MP3 spillere med opptaksfunksjoner er nok like gode som diktafoner til bruk under forelesninger. Lydkvaliteten er sannsynligvis hakket bedre enn diktafoner.

Begrensingene ligger i harddiskplass.

Det er to spillere fra Creative som kan anbefales:

http://cray.no/catalog/product_info.php/products_id/370

og

http://cray.no/catalog/product_info.php/cP...products_id/364

 

SVAR III

Mp3-spiller er ett min mening ikke god nok til ditt formål. Grunnen er at de innebygde mikrofonene ikke er gode nok, og tar inn veldig mye område-støy under opptak. En annen tinge er det er veldig vanskelig med redigering av filene som blir laget, og grunnen til dette er at de ikke blir lagret i Mp3, men i ett format som kun kan leses av på spilleren.

 

Det beste er nok fortsatt båndopptaker, noe slikt har vi ikke dessverre.

 

SVAR IV

Hva med en diktafon? Med disse kjekke digitale opptakerene kan du ta opp mange timer og overføre til pc senere feks. http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?l=2&...7&g1=297&g2=299

 

Jeg kan vel kanskje konkludere med at dette har ikke selgerne peiling på, men at noen av dem anbefaler ting likevel, bare for å få et salg...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svar 1 og 2 er jo i samme gate, Creative Muvo.

Hadde vært interessant å vite hvor du fikk svarene fra. Det å si at diktafon er bedre enn mp3-opptaker kan jo være basert på om man er hi-tech eller low-tech selv. Folk på Elkjøp har muligens mindre peil enn folk på Komplett etc.

 

Det beste hadde vært å alliere deg med en venn som har enten Muvo eller Micro, og prøvekjøre opptaksmulighet under en forelesning. Hvis det er bra nok for deg, så har jo MP3-spillere mange flere muligheter enn en vanlig diktafon. For det første slipper du taper som kan bli ødelagte, og så kan du bruke den til mer enn bare opptak.

 

Kirikiri

Lenke til kommentar

At N200'en lagrer opptak i format som bare kan spilles av på spilleren stusser jeg litt på. Nå får jeg min N200 512MB først om et par dager, men jeg skal teste ut dette. Mener å ha lest at den kan encode til mp3 real time fra Line-in, så at den ikke skulle kunne gjøre det fra mic'en, finner jeg litt pussig. Men vi får se. Om ikke annet så følger det sikkert med software som kan konvertere til et eller annet som er standard.

 

(Ser at utsagnet gjelder mp3-spillere generelt og ikke N200 spesielt...)

Endret av registreringsTerror
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...