prolux Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Hvordan setter jeg opp en CS dedicated server på et LAN. Hvilke parameter må jeg ha med etter dette ? C:\Spill\CounterStrike\hlds.exe I mappen C:\Spill\CounterStrike\cstrike\ ligger div. filer som jeg har endret litt på. Bl.a. filen server.cfg som inneholder console-kommandoer. f.eks: mp_friendlyfire 1 Har endret litt i filen mapcycle.txt som inneholder hvilke brett serveren skal skifte mellom hver 20 min. Har endret litt i filen motd.txt som inneholder litt info til de som connecter til serveren. Serveren skal ha 20 spillere. (maxplayers 20) Jeg bruker av og til boter, kan jeg legge dem inn på serveren ? Har laget et script som heter addbots.cfg som lager boter, men jeg finner ikke ut hvordan jeg starter scriptet på dedicated server. Kan noen lage et eksempel til meg hva jeg må skrive i snarveien til HLDS.exe Hvis noen hjelper så må dere ha tusen takk !!!
Newt32 Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Denne er feilpostet. Det finnes et eget Counter-Strike forum. Forum -> Spill -> Spillforum - for de mest populære spillene -> Counter-Strike
Jakob K Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Hvordan setter jeg opp en CS dedicated server på et LAN. Hvilke parameter må jeg ha med etter dette ? C:\Spill\CounterStrike\hlds.exe I mappen C:\Spill\CounterStrike\cstrike\ ligger div. filer som jeg har endret litt på. Bl.a. filen server.cfg som inneholder console-kommandoer. f.eks: mp_friendlyfire 1 Har endret litt i filen mapcycle.txt som inneholder hvilke brett serveren skal skifte mellom hver 20 min. Har endret litt i filen motd.txt som inneholder litt info til de som connecter til serveren. Serveren skal ha 20 spillere. (maxplayers 20) Jeg bruker av og til boter, kan jeg legge dem inn på serveren ? Har laget et script som heter addbots.cfg som lager boter, men jeg finner ikke ut hvordan jeg starter scriptet på dedicated server. Kan noen lage et eksempel til meg hva jeg må skrive i snarveien til HLDS.exe Hvis noen hjelper så må dere ha tusen takk !!! Vedlagt eksempel på snarvei til HLDS.exe ved plassering i C:\Spill\CounterStrike\. Den laster automatisk addbots.cfg, fra \cstrike mappa. Hvis du ikke vil at den skal lastes automatisk, kan du bare starte HLDS.exe uten +exec addbots.cfg i Mål linjen, og senere skrive det inn i enten server-konsollen eller via rcon. Du kan også legge til CS-kommandoer selv, ved å tilføye et + og en konsoll-kommando fra CS i Mål feltet. Både server.cfg, mapcycle.txt og motd.txt skal lastes automatisk. Btw, glemte å legge til dette i Mål på screenshotet; -game cstrike +sv_lan 1 +map de_dust (f.eks)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå