Darkwing Duck Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Vet ikke om dette er rett kategori , men prøver. Si at jeg har 2 pc'er med Xp Pro på hver sin adresse. Den ene har Isdn og den andre har Adsl. Kan jeg da bruke maskinen med Isdn til å "ringe opp" maskinen med Adsl for å laste ned div til den (Adsl-maskinen)? Har ingen mulighet for å få Adsl hjemme, derfor håper jeg på å kunne gjøre dette for å legge det jeg laster ned via Adsl på en extern harddisk ved en annen anledning for så å ta det med hjem. Kan man bruke Xp's eksterne skrivebord til dette? Mvh Darkwing
CastorFiber Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Ja, det kan du. Eller du kan bruke remote admin, pcanywhere eller noen av de mange programmene som tilater dette.
Darkwing Duck Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Skrevet 6. desember 2004 Hvor rask maskin bør jeg ha til dette?
blackbrrd Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Maskinhastighet har null å si, det er linjen som er begrensningen. Begge maskinene må være på internett og ikke bak firewall som stopper for remote desktop. (aner ikke hvilken port det er). Hvis det er fildeling du er ute etter så kan du bare sette opp en ftp på en av maskinene...
CastorFiber Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Remote desktop- programmer bruker forskjellig port. Noen bruker to eller fler, mens andre nøyer seg med en. Uansett bør man ikke bruke default port, men velge en annen. Dette kan settes opp i remoteprgrammet samt i brannmuren. Det er ikke noe problem å kjøre remote gjennom brannmus, og det er ikke klokt å droppe brannmur bare fordi man skal fjernstyre en maskin.
PC^2020 Skrevet 22. desember 2004 Skrevet 22. desember 2004 Hmm, ved å søke på google etter Remote External Desktop port, så fant jeg denne tråden Men er det ingen som vet hvilken port Rm. desktopen til windows bruker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå