sba8585 Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Er det noen som kan hjelpe meg med å sette opp denne routeren, (Linksys WRT54GS). Jeg har abonnemang fra Lyse A/S, 4 Mbit opp/ned, med fast IP. Det jeg trenger å vite er om denne routeren gir interne ip adresser selv eller må jeg definere dette selv. Kan jeg gi min maskiner den IP adressen jeg selv vil, f.eks. range 10.0.0.0 - 10.0.0.20 ?? Hvordan eller hvor i oppsettet kan jeg åpne for diverse porter, hvordan definerer jeg det? Hvordan oppdaterer jeg SW/FW på denne routeren? Er det ellers noe mer jeg bør passe på? Har 5 maskiner som alle kjører med Win XP Pro SP2 Norsk. Håper noen har råd og tips til meg på disse spørsmålene, og jeg tar gjerne i mot alle tips og triks som dere evt. måtte ha. På forhånd tusen takk. Mvh sba8585
kjetilkl Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Er det noen som kan hjelpe meg med å sette opp denne routeren, (Linksys WRT54GS). Jeg har abonnemang fra Lyse A/S, 4 Mbit opp/ned, med fast IP.Det jeg trenger å vite er om denne routeren gir interne ip adresser selv eller må jeg definere dette selv. Kan jeg gi min maskiner den IP adressen jeg selv vil, f.eks. range 10.0.0.0 - 10.0.0.20 ?? Hvordan eller hvor i oppsettet kan jeg åpne for diverse porter, hvordan definerer jeg det? Hvordan oppdaterer jeg SW/FW på denne routeren? Er det ellers noe mer jeg bør passe på? Har 5 maskiner som alle kjører med Win XP Pro SP2 Norsk. Håper noen har råd og tips til meg på disse spørsmålene, og jeg tar gjerne i mot alle tips og triks som dere evt. måtte ha. På forhånd tusen takk. Mvh sba8585 Alt dette styres enkelt med det innebyggede web-grensesnittet i ruteren. - her kan du slå av/på DHCP server, definere DHCP range, åpne og stenge porter etc. FW/SW lastes enkelt ned fra internett og oppgraderes ved å laste denne inn i samme web-grensesnitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå