Efreet Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Ok. Fyrst virket ikkje PCen, så tok eg og satte Power SW til rett sånn pin. PCen startet, wohoo. Under oppstart kommer det opp ein 30sek timer og noe om at CPU er endret, eg må trykke f1 eller del. Fyrste gang det virker kommer eg til login og må restarte pga eg tok tastatur inn i PCen for seint. Restarter og bestemmer meg for å gå i bios og se kva det var. Eg ser på forsjellige alternativ i noe Soft greier der, endrer ingenting og tar save & exit, går ut. Starter PCen, og neida. Nå vil den ikkje starte skikkeleg. HKet går på og lyser to led der, grønn og gul. men skjermkort går ikkje på og får dermed ikkje kontakt med skjermen. Mus og tastatur får heller ikkje noko straum, dumt nok. Så kva kan være problemet, HKet? eg har ikkje penger til noe nytt så eg veit ikkje. Korleis resetter eg HKet heilt? Har lest om noe batteri men eg veit ikkje, er det noen guide for resetting av bios viss det er problemet? Takker for alle seriøse svar.
el-asso Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Som en begynnelse tror jeg nok det vil være lurt av deg å fortelle hvilket hovedkort du har
bigbom Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Jeg gjetter på at du har et Abit hovedkort. Har sett samme feil tidligere. Gå inn i BIOS og trykk save to CMOS. Så burde det være i orden. Eventuelt at du endrer på cpu instillingene fra stadard til egendefinerte. Du trenger ikke endre på verdiene. Så tilbake til BIOS forsiden og EXIT saveto CMOS. Og da burde alt være i sin sjønneste orden Lykketil
Lickmastr Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Har du manualen til hovekortet ditt? Der skulle du finne en jumper på hk. det skulle stå reset cmos elle noe i den dur.. Vis ikke du finner noe, ta ut batteriet, vent litt, å sett det inn i gjenn.. har du et abit kort, kan du teste å holde inne insert i det du slår på pc`n.. Hadde vert litt lettere å hjelpe deg om du hadde sagt vilket hk og cpu du har..
Quake3000 Skrevet 17. desember 2004 Skrevet 17. desember 2004 Jeg har et merkelig problem med abit nf7 hk her med engang jeg starter maskina får jeg feil mld som cpu is unworkable please check it in cpu soft menu men det største probleme er at tastature funker ikke noen som har peil?
sebbern Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 (endret) reset hoverdkortet. Dra ut en jumper, og sett den inn igjen Endret 18. desember 2004 av sebbern
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå