Gå til innhold

Ingen lydkort vil starte i XP


Anbefalte innlegg

Jeg har fått et merkelig problem med lyd i Windows XP SP2. Det oppsto etter at maskinen hadde vært avlått noen dager. Windows registrerer ikke at den har et lydkort, device er riktig i device manager. Jeg har også prøvd to andre lydkort med samme resultat.

 

Har Abit NF7 2.0 hovedkort med nforce lydkort som jeg vanligvis bruker, men skjermdumpene er fra test med Live kort. Det er helt likt på alle tre lydkortene.

 

I device manager ser alt helt fint ut:

1devmgr.gif

 

Properties også:

2prop.gif

 

Men i properties fliken under audio devices så ser jeg følgende:

3start.gif

 

Men jeg finner ingen måte å skru på lydkortet mer enn det jeg allerede har gjort. Jeg har en feil i oppstart som blir logget i event vieweren:

"The Creative Service for CDROM Access service failed to start due to the following error: The system cannot find the file specified.

 

Har kjørt sp2 lenge og kommer ikke på noe jeg har installert nylig heller som kan være problematisk. Er det noen som har noen ide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd noe så enkelt som å avinstallere og installere driverene på nytt? Det virker jo som om det rett og slett har skjedd noe og det mangler noen driverfiler. Let også på Creative sine hjemmesider om du finner oppdaterte drivere til kortet ditt.

 

Ellers kan du prøve å sette i Windows CD'en og velge "reparer". Prøv også å installer driverene for hovedkort lyden fra CD'en som følger med hovedkortet viss du ikke får lyd der heller.

Endret av squabbish
Lenke til kommentar
Har du prøvd noe så enkelt som å avinstallere og installere driverene på nytt? Det virker jo som om det rett og slett har skjedd noe og det mangler noen driverfiler. Let også på Creative sine hjemmesider om du finner oppdaterte drivere til kortet ditt.

 

Ellers kan du prøve å sette i Windows CD'en og velge "reparer". Prøv også å installer driverene for hovedkort lyden fra CD'en som følger med hovedkortet viss du ikke får lyd der heller.

Har avinstallert nforce lyddrivere. Finner ikke avinstallering til cmedia kortet jeg har prøvd. Har ikke installert creative drivere, bruker de som følger med xp.

 

Har ikke abit cd lenger, men laster ned drivere fra abit nå. Men det virker som feilen er noe annet enn driverne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...