Gå til innhold

Hjelp til kjøp av flatskjerm! =)


Kannath

Anbefalte innlegg

Faren min har nettopp flyttet inn i en ny leilighet men han har litt liten plass til pc og slikt. Han tenkte å kjøpe enten 17 eller 19. Pris rundt 3000, helst god respondstid eller hva dere kaller det og han lurte på om man kan henge de på veggen. Jeg har aldri hatt en lcd skjerm (sverger til CRT :p), så jeg vet egentlig ikke. Bruket hans er Word, Excel og slikt (firma arbeid) også når det gjelder spill. Da er det kabal :p.

 

Dvs. trenger ikke være supergod akuratt men helst en ok skjerm som varer en stund og ikke har ett problem med masse døde pixler.

 

Er'n bra så kanskje jeg får en og siden jeg jobber litt for firmaet hans ;)

 

Mvh Kenneth

 

edit: leste stickyen og kan da opplyse om at skjermkort - ukjent. Pcn er ca 2 år gammel, og kosta rundt 8k. Den duger nok til den oppløsningen har vil bruke hehe. 1024 med STOORE ikoner, han ser litt dårlig :]

Endret av Kannath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faren min har nettopp flyttet inn i en ny leilighet men han har litt liten plass til pc og slikt. Han tenkte å kjøpe enten 17 eller 19. Pris rundt 3000, helst god respondstid eller hva dere kaller det og han lurte på om man kan henge de på veggen. Jeg har aldri hatt en lcd skjerm (sverger til CRT :p), så jeg vet egentlig ikke. Bruket hans er Word, Excel og slikt (firma arbeid) også når det gjelder spill. Da er det kabal :p.

 

Dvs. trenger ikke være supergod akuratt men helst en ok skjerm som varer en stund og ikke har ett problem med masse døde pixler.

 

Er'n bra så kanskje jeg får en og siden jeg jobber litt for firmaet hans ;)

 

Mvh Kenneth

 

edit: leste stickyen og kan da opplyse om at skjermkort - ukjent. Pcn er ca 2 år gammel, og kosta rundt 8k. Den duger nok til den oppløsningen har vil bruke hehe. 1024 med STOORE ikoner, han ser litt dårlig :]

Problemet her er at han "kan" ikke kjøre i 1024x768, da bildet vil bli strukket på og se ganske dårlig ut i windowsbruk.

 

Nativ oppløsning på 17" og 19" er 1280x1024.

 

 

Les denne delen av enden sin roundup av billige LCD-skjermer. Eventuellt leser du hele, men denne ble kåret til beste skjerm. Koster det du har satt grensen på.

 

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11692&side=5

Lenke til kommentar

da ville jeg vurdert en 19" til faren din, siden ikoner og tekst på skjermen vil være større enn på en 17". Både 17 og 19" er laget for å bruke 1280x1024. Ser at Hansol 970 og 960 ligger rundt 3600-3700 på komplett og netshop. Komplett har de på lager ser jeg. Har ingen erfaring med de, men ifølge dinside.no så fikk jo hansol 950 grei nok kritikk.

 

En 17" med som er grei finner du i en av de siste testene her på hw.no, men en eizo 550 har jeg god erfaring med. Koster rundt 3000.

 

 

bertie

Lenke til kommentar

Skal nevne det for han, jeg får nok ikke bruke den før jeg evt. sier at jeg vil ha en lcd skjerm. Har nettopp fått ny printer og skal få no penger av han om ett par dager så jeg må vente litt. Men vet ikke helt om han trenger 12ms responstid?

 

Faren min bor 35 min unna meg så jeg skal nok ikke bruke den :]

 

edit: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=11142 hva med den? er den grei til han's bruk?

Endret av Kannath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...