klabbus Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 (endret) skal sette opp hjemmenettverk adsl fra telenor vil ha "alt i en boks" løsning (modem\router + trådløs) og trenger anbefalinger vurderer Billion BIPAC 7100G Billion BIPAC 7100G ser det ikke er "telenorgodkjent", men det vil fungere? trenger også anbefaling på trådløst nettverkskort til bærbar, vurderer Billion Wireless CardBus 54 Mbps 802.11b/b+/g vil jeg få et mye bedre kort ved å betale 100,- mer? Endret 4. desember 2004 av klabbus
krippa1970 Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Den går til Telenor som bruker PPPoE til adsl har ingen erfaring med den eller det korte du linket til
sofTest Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Personlig ville jeg kjøpt 3Com'en til samme pris i stedet for, fordi 3Com gjør det gjevnt over bedre på tester, og er svært brukervennlig. Det står ikke at den er Telenor-godkjent på 3Com'en heller, men det skal den være. Bruker du maskinen/nettverk stort sett hjemme, så ville jeg nok også valgt et USB-basert nettverkskort. Dette fordi den interne antennen på de fleste PC-Card-kort (PCMCIA/CardBus) gjør at signalkvaliteten ofte blir dårlig hvis forholdene ikke er optimale. Med et USB-basert kort, kan du også kjøpe en billig USB-forlengelseskabel for å optimalisere plasseringen av antennen, uten at du får signaltap slik en vanlig antennekabel gir. De fleste PC-Card-kort har heller ikke mulighet for tilkobling av ekstern antenne.
klabbus Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 Vil ikke et USB -basert kort bli veldig "klumpete"? Lett å komme borti det når den bærbare er på fanget/sofaen/senga. Skal ha baseebhet i 2.etasje, og vil at den bærbare skal ha tilgang fra resten av huset. (trebygg)
sofTest Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 (endret) Jo, noe som er plugget inn i USB-porten vil nok være litt mer upraktisk i slike situasjoner. Du får kanskje teste et PC-Card-kort, og eventuelt bruke angreretten hvis du ikke er fornøyd med signalkvaliteten? Endret 5. desember 2004 av sofTest
klabbus Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Skrevet 5. desember 2004 CardBus = PCMCIA? litt fersk på bærbare CardBus kort jeg skal ha?
sofTest Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 PC-Card er en fellesbetegnelse på 16-bit PCMCIA og 32-bit CardBus. De fleste trådløse nettverkskort for denne bussen er CardBus, så hvis du ikke skal ha USB, så er alternativet CardBus hvis du har en nyere bærbar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå