Gå til innhold

could not connect to master game server

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått til anskaffelse av Counter strike condition zero, men får denne feilmeldingen når jeg skal prøve å spille online: "could not connect to master game server to retrieve server list"...

Noen som har erfaring med denne feilmeldingen? Jeg får ikke lagt til servere manuelt heller.

Jeg har tatt ned firewallen min, men det hjelper ikke. Kjører Xp professional SP2.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at du har deaktivert alle brannveggene?

Hva hvis du kobler maskinen din direkte til modemet (uten å gå gjennom ruteren), funker det da? Går ut fra at du/dere faktisk bruker en ruter, naturligvis.

Skrevet

Alle brannveggene er nede ja. Sitter med en Thomson speedtouch510I adsl ruter. . Forsøkt å sette maskina rett i denne uten spesielt mye mere hell. Er det nødvendig å sette opp NAT tabellen for å få tilgang til serverlisten? Kan det være Telenor som av en eller annen grunn har kuttet noen av portene mine? Kommer ikke helt på noen annen grunn til at dette ikke skal funke...

noen gode forslag?

Skrevet

Fant feilen... Telenor hadde av en aller annen grunn aktivert aksessliste for xDSL...

Takk for hjelpen. Håper tråden i det minste kan hjelpe andre til ikke å kaste maskina ut av vinduet :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...