Gå til innhold

Død pixel samsung 710t


b0ne

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om det er en død pixel jeg har på min nye lcd skjerm? er egentlig ikke helt sikker på hvordan en død pixel ser ut men etter det jeg tror så er det det? kan noen være så snill å forklare fenomenet død pixel? og om det er noe som gjelder på garantien? fordi jeg kjøpte skjermen idag.

 

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en død piksel selv. Det vil si, jeg har to, men den ene vises kun på grønn farge, så det er svært sjelden jeg ser den.

 

En død piksel arter seg enten som et svart punkt, eller et konstant lysende punkt, omtrent på størrelse med punktumet på slutten av denne setningen.

 

Det er regler for hvor mange døde piksler en skjerm kan ha før du kan reklamere på det, men jeg tror det må være minst tre av dem. Og det må vel da være tre av den mest synlige typen.

Det er litt forskjellig fra fabrikant til fabrikant, men så vidt jeg vet er den beste garaniten allikevel så dårlig at man må ha tre døde piksler før man kan bytte.

 

Derfor er det mange som bruker angreretten isteden, noe jeg ikke fikk gjort, da jeg ikke kjøpte over nettet. Pluss at jeg ikke gadd heller, for man risikerer å få en skjerm med flere pikselfeil igjen, pluss masse stress og mas med å sende tilbake.

 

Hvis du er heldig, kan den døde pikselen "masseres bort", det vil si at man får den til å fungere som den skal igjen. Min er helt død, så der hjalp ikke dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...