Gå til innhold

Hva slags blåfarge på bakgrunnen


Anbefalte innlegg

Yo.

 

Hva heter den blåfargen jeg må bruke når jeg skal lage blue-screen film? Regner med at det er en spesiell blåfarge. Mørk, lys...dere får heller spør kone/kjæreste hva disse blåfagrene heter, hvis dere ikke vet navnet på den. Hehe.

 

Tenkte jeg skulle kjøpe et stort tøystykke å bruke som bakgrunn. Men må hvis hva slags blåfarge som er gunstigst.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste svaret jeg kan komme med er hex-koden #0000FF for en blåfarge. Når jeg lagde meg en greenscreen på hvit tapet, brukte jeg grønnfargen "S 1060-G10Y" eller "S 1070-G10Y" (husker ikke helt). Den greenscreenen fungerer ganske bra... Problemet med laken er at det er ufattelig vanskelig å få det til å fremtre uten skrukker. Husk jevn, god belysning. Jeg tør påstå at jevn belysning nesten er viktigere enn selve bakgrunnen...

Lenke til kommentar

I dag prøvde jeg meg på "whitescreen" :p

Jeg satt opp tre lyskastere à 640 watt rundt omkring på en hvit vegg så alt ble helt hvitt (Brukte zebra-funksjonen) og la inn i Final Cut.

Den klarte faktisk å keye ut nesten alt sammen, unntatt en liten flekk i ansiktet mitt.

 

Hadde nesten ikke trodd at jeg skulle få det til.

 

Men kan jeg bare kjøpe et gedigent blått/grønt laken som jeg henger opp som er uten rynker så har jeg et bluescreen-opplegg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...